Přeskočit na hlavní obsah

The Turtles: Happy Together, M. Cyrus: Wrecking Ball a Gotye: Somebody That... aneb Zase ty hity:-)

Tentokrát se trochu"rozmáchnu":-) a článek věnuji hned třem věcem z populární hudby, příště slibuji, že se trochu "uklidním" v rytmu Šostakovičova valčíku:-)
Mockrát děkuji Olze Kovaříkové, která poslala bezvadný tip a doufám, že se též podělíte o své nápady. Trochu mě mrzí, že při tak velké návštěvnosti není moc velká snaha o sdílení nebo alespoň reflexi k jednotlivým nápadům, které, dle všeho, používáte...

Happy Together cituji v celém znění Olgu:
"Posílám úpravu písničky Happy Together, kterou si navrhly samy děti. Je vděčná, myslím, že ji znají z filmů Mimoni. Učím formou nejprve rytmicky všichni všechno, až po tom rozdám nástroje a ověřím, že to znají sekce. Transponovala jsem nahrávku do Emi. Na zpívání to moc není, ale dá se to. Dětem pak rozdám texty, kde mají vepsané, kdy se kdo má přidat. Pro učitele zasílám i notový zápis. Ale všechny nástroje kopírují něco z nahrávky. BMW kytarový doprovod (Ti, co hrají BMW E+G, dostanou i trubku Gis a na refrén to prohodí.Ti, co hrají BMW H+Dis, dostanou i trubku G a na refrén to prohodí.
Zkusili jsme to takhle a zvládli to celkem bez potíží. Samozřejmě, pokud je dost trubek, není to nutné.) Kýble bicí, zvonkohry vokály. Jen jsem si přidala drhla (která nemám, tak drhneme plechovky). V notách je varianta rytmu na bicí, není nutné, mohou hrát stále čtvrtky."

PS:



Dá se ještě na zvonkohry přidat na konci u fade out i ta další melodie vokálů (e e g h a a h g e). V druhé části písničky jsou jen malé harmonické změny, které se dají udirigovat (většinou ukazuji BMW, kdy mají hrát, neohlídají si to) To jsou poznatky z praxe:-)

Texty pro děti:

Nahrávka k doprovodu:
Wrecking ball:
Toto je další z písní, kterou pravděpodobně využijeme na akademii. K nácviku použiji nahrávku, ale realizovat budeme bez.
Úpravu pro orffovy nástroje najdete zdarma ZDE pro představu připojuji první stránku:
Video v transpozici pro orffovy nástroje:



Somebody That I Use to Know

Aktualizace 8.3. 2018
Od Olgy Kovaříkové přišla aranž, díky moooc!
"...Skladba má úspěch a pokud mi to rodiče dovolí, budu mít i video. Posílám úpravy a v notách 2 verze, jednodušší a těžší, která je více podobná nahrávce a šla by s hudebnější třídou. Klavír (hrály mi i 3 děti zároveň) může mít tyto varianty: pouze tercie (df, ce, bd) nebo i rytmicky hrát na 1.  a 3. nijak zásadně nevadí, pro někoho je těžké udržet 2. a 4. dobu.
V notách není vypsaná zvonkohra (sólová kytara) 2x D v druhé půlce sloky, ale v textu ano."
Noty: ke stažení v PDF a Word ZDE

Protentokrát poslední věc, která velmi dobře funguje, opět můžete hrát s oporou o nahrávku později bez.


Podkladové video pro boomwhackers:


Doufám, že se v pondělí potkáme na Hudbě do škol. Mějte pěkný závěr pololetí!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

B. Smetana - Vltava - aktivní poslech

Aktualizace: 21. 11. 2017 Díky Ivetě Koníčkové, která s dětmi natočila video z realizace Vltavy v 6.C a podělila se. Aktualizace: 4.9. 2017 Narazila jsem na krásnou Vltavu od Clarinet Factory. Aktualizace 10.6.2017 Protože jsem zjistila, že toto je nejvyužívanější článek, rozhodla jsem se jej rozšířit o další nápady, které jsem použila i na podzimním semináři Orffovy společnosti. 1) Losování a doprovod Vltavy na "nenástroje" Do středu třídy položím plastové talíře, bambusové tyče a igelitovou plachtu, pak nechám losovat kartičky, podle kterých utvoří tři skupiny a rozeberou si předměty ze země. Voraři - bambusové tyče, ti, co rýžují zlato - talíře a řeka - plachtu. Na tyče se hraje úderem o zem - představa odražení vorařů, na talířky nehty zespoda - jednou rukou držím a druhou přejíždím prsty, plachtu uchopí více lidí a vlní s ní v rytmu - volný pohyb. Nácvik nejprve "nasucho", potom do nahrávky viz partitura. První prodlouženou dobu hrají tyče, tři...

A. Vivaldi - Čtvero ročních dob aneb Zase jeden aktivní poslech.-)

Už začínám mít trochu špatný pocit, že zde v poslední době hodně vařím z populární hudby, a proto jsem se rozhodla podělit o poslech, se kterým jsem pracovala v sedmých třídách při seznámení s concertem grossem. Asi jako všichni, používám i já k tomuto Vivaldiho Čtvero ročních dob. Budu mít velkou radost, když se podělíte se svými nápady. Věřte, že já z tohoto sdílení mám také jen dobrý pocit:-) Motivace - Hra na tělo - bouřka To funguje pokaždé, když s dětmi dělám, mnoho z Vás jistě zná. Napodobujeme zvukově bouřku, děti hádají, co jim zvuk připomíná a vždy se trefí. Tření dlaní o sebe = zvedání větru před bouřkou Luskání = poprchávání Pleskání o stehna - déšť - zesilujeme Výskok/dupnutí/bouchnutí do lavice - hrom Práce s pracovním listem Začínáme Létem, abychom měli vazbu ke hře na tělo, používám grafický záznam a sestřih hudby pana prof. Herdena z My pozor dáme a nejen posloucháme. Vivaldi - Léto Videa s hudbou naleznete: 1. úryvek 2. úryvek 3. ú...

C. Saint Saëns - Karneval zvířat aneb Tipy pro aktivní poslech

Karneval zvířat je další z děl, kterému se žádný učitel nevyhne, navíc se hodí do tohoto období Masopustů. Můžete se jeho poslechem důkladně věnovat hudebním nástrojům, hudebně výrazovým prostředkům, pohybovým, instrumentálním i jiným na první pohled nehudebním aktivitám:-) Proto jsem se pokusila nasbírat co nejvíce aktivit, které by se Vám, stejně jako mně, mohly hodit:-) Pokud máte Vy nějakou oblíbenou aktivitu spjatou s tímto poslechem,  budu za ni velmi vděčná. Nejdříve nabídnu všehochuť k jednotlivým částem, pak pracovní listy k celku. Užitečná poznámka Blíží se víkendový seminář Orffovy společnosti  v Letňanech , který pravidelně navštěvuji a musím říci, že v praxi z něj vyžijete velmi dlouho! Je tam vždy skvělá atmosféra. Bývá rychle zaplněn, tak dlouho neváhejte:-) Již poněkolikáté mě zlobí formátování, doufám, že i přesto bude vše funkční. Šotka nemůžu odhlalit :-(  Úvod a Lví pochod a)Pro školkové a prvostupňové děti S menšími dětmi ch...