Přeskočit na hlavní obsah

M. Cyrus - Wrecking Ball aneb Trochu podrobněji+tip na pěveckou soutěž

V tomto článku bych se chtěla vrátit k jedné z věcí, kterou jsem tady před časem jen zmínila a kterou se mi podařilo s dětmi dotáhnout ke krásnému vystoupení, ze kterého si všichni odnesli velký zážitek, tak bych tady chtěla trochu popsat cestu, jak jsme se k "tomu" dopracovali":-)

Pro úplnou představu, jde o děti 8. třídy zcela běžné základní školy, nácviku jsme věnovali 7x 20 min z hodiny. Kdybyste chtěli vidět, jak si děti připojily k písničce parodii na talent show, můžete celé vidět ZDE
Na začátku jsme opravdu používali transponovaný originál jako podklad, který se při základní orientaci v písni velmi osvědčil a vždy nás svoji polohou rozesmál. Vzhledem k tomu, že jsem neměla ve třídě klavíristu, který by jednoduše doprovodil, neuměla jsem si organizaci 29 dětí rovnou bez "pomoci" podkladu představit.
Písničku jsme hráli v a moll, text s akordy najdete ZDE. Refrén znali všichni.
Práce s boomwhackery:
První hodinu jsem si naivně myslela, že nám postačí jen akordické značky nad textem, ale to vůbec nešlo, neorientovali se, proto jsem pro další práci vytvořila barevné schéma, které je v barevnosti pro české bobotubes a fungovalo skvěle, pouštěla jsem podklad a ukazovala na tabuli, kde jsem měla obrázek puštěný v PowerPointu.


 Pro Vás jsem udělala i v barevnosti pro boomwhackers:-)
Další hodinu jsme přidali xylofon a zvonkohry, které hrály jen v předehře a ve slokách na začátku toto: Dál kopírovaly jen boomwhackery - proto písmena v grafice výše.



Poté jsme připojili kýble, které hrály zcela jednoduše na slovní doprovod - sloka - tyty tyčky o sebe a refrén střed kraj kraj kraj - se střídáním rukou - snadno okoukáte. 

3. hodinu jsme opustili podklad, děti už se orientovaly a mohla jsem hrát na klavír, jednoduchý rozklad akordů. Noty jsem udělala jen pro Vás v krátkém náznaku, kdo hraje, bude mu jasné... Měla jsem jen napsané akordy u textu na A4.


Celek:
Klavír jako jediný nástroj hrál pořád. V předehře se se sekvencí připojily zvonkohry s xylofonem, pak zpěv a tyčky, na Don´t you ever say boomwhackery slaběji, refrén všichni všechno ve forte, sloka opět jen zpěv, zvonkohry a tyčky, refrén 2x měl být v rozdílné dynamice:-), pak lyrická část jen s klavírem, na Don´t you ever say zase připojení boomwhackerů a 2x refrén k závěru:-)

Budu ráda, když zkusíte a dáte zpětnou vazbu nebo třeba obohatíte aranž o další nástroje.

Závěrem ještě připojím tip od Olgy Kovaříkové na dětskou pěveckou soutěž San Remo.
Informace naleznete Zde.

Těším se, že se potkáme v Rudolfinu.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

B. Smetana - Vltava - aktivní poslech

Aktualizace: 21. 11. 2017 Díky Ivetě Koníčkové, která s dětmi natočila video z realizace Vltavy v 6.C a podělila se. Aktualizace: 4.9. 2017 Narazila jsem na krásnou Vltavu od Clarinet Factory. Aktualizace 10.6.2017 Protože jsem zjistila, že toto je nejvyužívanější článek, rozhodla jsem se jej rozšířit o další nápady, které jsem použila i na podzimním semináři Orffovy společnosti. 1) Losování a doprovod Vltavy na "nenástroje" Do středu třídy položím plastové talíře, bambusové tyče a igelitovou plachtu, pak nechám losovat kartičky, podle kterých utvoří tři skupiny a rozeberou si předměty ze země. Voraři - bambusové tyče, ti, co rýžují zlato - talíře a řeka - plachtu. Na tyče se hraje úderem o zem - představa odražení vorařů, na talířky nehty zespoda - jednou rukou držím a druhou přejíždím prsty, plachtu uchopí více lidí a vlní s ní v rytmu - volný pohyb. Nácvik nejprve "nasucho", potom do nahrávky viz partitura. První prodlouženou dobu hrají tyče, tři...

A. Vivaldi - Čtvero ročních dob aneb Zase jeden aktivní poslech.-)

Už začínám mít trochu špatný pocit, že zde v poslední době hodně vařím z populární hudby, a proto jsem se rozhodla podělit o poslech, se kterým jsem pracovala v sedmých třídách při seznámení s concertem grossem. Asi jako všichni, používám i já k tomuto Vivaldiho Čtvero ročních dob. Budu mít velkou radost, když se podělíte se svými nápady. Věřte, že já z tohoto sdílení mám také jen dobrý pocit:-) Motivace - Hra na tělo - bouřka To funguje pokaždé, když s dětmi dělám, mnoho z Vás jistě zná. Napodobujeme zvukově bouřku, děti hádají, co jim zvuk připomíná a vždy se trefí. Tření dlaní o sebe = zvedání větru před bouřkou Luskání = poprchávání Pleskání o stehna - déšť - zesilujeme Výskok/dupnutí/bouchnutí do lavice - hrom Práce s pracovním listem Začínáme Létem, abychom měli vazbu ke hře na tělo, používám grafický záznam a sestřih hudby pana prof. Herdena z My pozor dáme a nejen posloucháme. Vivaldi - Léto Videa s hudbou naleznete: 1. úryvek 2. úryvek 3. ú...

C. Saint Saëns - Karneval zvířat aneb Tipy pro aktivní poslech

Karneval zvířat je další z děl, kterému se žádný učitel nevyhne, navíc se hodí do tohoto období Masopustů. Můžete se jeho poslechem důkladně věnovat hudebním nástrojům, hudebně výrazovým prostředkům, pohybovým, instrumentálním i jiným na první pohled nehudebním aktivitám:-) Proto jsem se pokusila nasbírat co nejvíce aktivit, které by se Vám, stejně jako mně, mohly hodit:-) Pokud máte Vy nějakou oblíbenou aktivitu spjatou s tímto poslechem,  budu za ni velmi vděčná. Nejdříve nabídnu všehochuť k jednotlivým částem, pak pracovní listy k celku. Užitečná poznámka Blíží se víkendový seminář Orffovy společnosti  v Letňanech , který pravidelně navštěvuji a musím říci, že v praxi z něj vyžijete velmi dlouho! Je tam vždy skvělá atmosféra. Bývá rychle zaplněn, tak dlouho neváhejte:-) Již poněkolikáté mě zlobí formátování, doufám, že i přesto bude vše funkční. Šotka nemůžu odhlalit :-(  Úvod a Lví pochod a)Pro školkové a prvostupňové děti S menšími dětmi ch...