CHCETE PODPOŘIT TENTO BLOG?

Sdílejte své náměty k výuce zasláním na email corkalenka@gmail.com. Pokud je Vám bližší finanční podpora, můžete tak učinit zasláním jakékoli částky na číslo účtu: 1027540618/5500.

Děkuji všem, kteří již tak učinili:-)

středa 13. června 2018

Rokenrolová hodina aneb Jen pár dalších zdrojů

Minulý týden jsem na hudebních hrátkách s dětmi dělala rokenrolovou hodinu a protože jsem našla několik zajímavých zdrojů, věnuji tomu dnešní mini článek.
Dětský časopis RAKETA = zajímavá záležitost
Jedno z čísel je věnované právě rock ´n´rollu. Prohlédnout si ho celé můžete na videu níže.


Využila jsem z časopisu článek Znáte skřítka trému, což se teď "v sezóně" vystoupení opravdu hodilo a v závěru hodiny k doplnění článek Krotilelé rock ´n´rollu, který celý najdete ZDE.

Rock Around the Clock
Nejdříve jsme tančili, podle Honzy Ondera, respektive, pořad úplně nemusím, asi bych dětem nepouštěla k nápodobně, připravíte se o společný zážitek, nebo mám tedy pocit, že ten zážitek jaksi zpasivní. Takže jsem se taneček naučila, a pak ho přenesla do hodiny.

Když už jsme skladbu poznali, zahráli jsme si do ní ještě na nástroje, můžete využít i verzi z článku ZDE, ale sama jsem tehdy vycházela z tohoto videa, které přeci jen funguje lépe a mám ho vyzkoušené napříč věkovým spektrem, vždy pro orientaci nejdříve tleskáme všichni všechno, pak hrajeme na nástroje:

Také velký úspěch sklidila "klasika" Rock ´n ´ roll pro Beethovena, jen je třeba transponovat...


A malá výzva závěrem na prázdniny, objevila jsem komiksové dějiny hudby, určitě by se daly využít při výuce, jen by je to chtělo přeložit, kdyby se Vám některá část líbila a pustili jste se do toho, podělte se:-)

Ke stažení ZDE .

Přeji Vám příjemný závěr školního roku.




2 komentáře:

  1. Dobrý večer!
    Nevím, jestli píšu Lence Pobudové (???), ale: je zde chybně zapsána melodie, v prvních 4 taktech není es, ale e. Asi je to převzato z nějakého zpěvníku, který ...
    Lenko, buď tak hodná a oprav to - používají to mí studenti na UK a já jim to musím opravovat.
    Díky!
    Honza Prchal, více osobně, můžeme si napsat.

    OdpovědětVymazat
  2. Já si myslím, že tohle je potřeba. Aby děti nasály i to, že existují jiné hudební žánry než jenom to, co je v hudebních osnovách. A navíc když dětem předáte to, co máte sami rádi, tak je to bude bavit o to víc a vy je na to ještě k tomu nalákáte. Já jsem třeba hodně do world music a obecně ethno music, tak jsme třeba teď s dětmi dělali takovou hru na to, jak vybrat a nakoupit různé věci a bubny. Třeba jak vybrat surdo a tak různě. ;-)

    OdpovědětVymazat

Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/