Boomwhackery (bw) přímo vybízí k práci s rytmikou, a když jsem přemýšlela o poslechu, který by jimi šel doprovodit, napadlo mě jako první Bolero od M. Ravela.
Pracuji s pracovním listem:
Necháme děti vytáhnout víčko z pytlíku, ve kterém
máme 2 barvy, můžeme vybrat dle barev boomwhackerů (tm. zelená a červená). Rozdělíme je tím do dvou hlasů a vyzkoušíme rytmický dvojhlas s využitím hry na tělo/víčka/boomwhackery/orffovy
nástroje.
Nejdříve FF = všichni všechno slovem na rytmické slabiky, poté hrou na tělo a nakonec na nástroje (orffovy či bw).
Nemusíte hrát na roury úderem o tělo, smyčcové pizzicato lze napodobit foukáním a rytmus bubnu klepáním na bw špejlí (v jedné ruce držet bw v druhé špejli).
Poznávání nástrojů:
(flétna - altová, anglický roh, housle, klarinet):
Napoprvé: Motivujeme děti ke sledování zápisu melodie v průběhu poslechu.
Napodruhé: Necháme očíslovat nástroje
Pokud upřednostníte jednotlivá videa s nastříhanými úryvky, najdete je na mém videokanálu.
Doprovod Bolera
Na závěr práce s poslechem pustíme úryvek a pokusíme se ho doprovodit naučeným rytmem a jednoduchým doprovodem na xylofon.
Pro 1. stupeň
S malými dětmi můžeme doprovodit jen jednoduchým ostinatem (2. hlas v rytmickém dvojhlasu) a zaměříme se na poznávání nástrojů a hru na ně (flétna, klarinet).
Motivace - pexeso Hra na hudební nástroje
Upravený pracovní list:
Budu opět ráda za jakýkoli komentář, video, další nápady...
Hello
OdpovědětVymazat