sobota 20. února 2016

M. Ravel - Bolero - aktivní poslech s boomwhackery

Boomwhackery (bw) přímo vybízí k práci s rytmikou, a když jsem přemýšlela o poslechu, který by jimi šel doprovodit, napadlo mě jako první Bolero od M. Ravela. 
Pracuji s pracovním listem:

Necháme děti vytáhnout víčko z pytlíku, ve kterém máme 2 barvy, můžeme vybrat dle barev boomwhackerů  (tm. zelená a červená). Rozdělíme je tím do dvou hlasů a vyzkoušíme rytmický dvojhlas s využitím hry na tělo/víčka/boomwhackery/orffovy nástroje.
Nejdříve FF = všichni všechno slovem na rytmické slabiky, poté hrou na tělo a nakonec na nástroje (orffovy či bw).


Nemusíte hrát na roury úderem o tělo, smyčcové pizzicato lze napodobit foukáním a rytmus bubnu klepáním na bw špejlí (v jedné ruce držet bw v druhé špejli). 
Poznávání nástrojů:
(flétna, hoboj, housle, klarinet):
Napoprvé: Motivujeme děti ke sledování zápisu melodie v průběhu poslechu.
Napodruhé: Necháme očíslovat nástroje
Pokud upřednostníte jednotlivá videa s nastříhanými úryvky, najdete je na mém videokanálu.
Doprovod Bolera
Na závěr práce s poslechem pustíme úryvek a pokusíme se ho doprovodit naučeným rytmem a jednoduchým doprovodem na xylofon.



Pro 1. stupeň
S malými dětmi můžeme doprovodit jen jednoduchým ostinatem (2. hlas v rytmickém dvojhlasu) a zaměříme se na poznávání nástrojů a hru na ně (flétna, klarinet).
Motivace - pexeso Hra na hudební nástroje

Upravený pracovní list:


Videa k nástrojům: klarinetflétna

Budu opět ráda za jakýkoli komentář, video, další nápady...