1. Poslech - seznámení - motivační, k uvedení do nálady. Skoro vždycky se ptám: "O čem hudba vypráví?". Nemusí zaznít celá skladba, stačí kolem 1 minuty.
Poté vyslechneme, o čem podle dětí hudba vyprávěla, nezavrhujeme žádné z navrhovaných řešení, prozradíme jim název skladby.
2. Pracujeme s úryvky
Necháme zaznít všechny tři úryvky a podle zdatnosti třídy buď přiřazujeme ke grafickému záznamu společně nebo děti pracují samostatně. Upozorníme na symboliku jednotlivých obrázkových záznamů - počet vloček a jejich směřování kopíruje rytmus a melodii, stopy odpovídají rytmu slyšených tónů, oklepávání čepice odpovídá náladě. :
Společně zkontrolujeme.
3. Dramatizace
Při důkazu můžeme využít dramatizace. 1. úryvek - prsty naznačujeme padání sněhu ve spojení s rytmickými slabikami tyty tyty, 2. úryvek - chodíme po celých chodidlech a po špičkách,
3. úryvek - naznačujeme oklepávání čepice.
4. Opakovaný poslech
Na závěr práce s poslechem pustíme celou skladbu a úkolem je očíslovat obrázky tak, jak zazní ve skladbě za sebou (mrak, stopy, ruce s čepicí). Děti očíslují na pracovním listu.
Tak snad, když už není sníh za oknem, zasněží alespoň při hudební výchově:-) Úrývky i pracovní list ráda na požádání zašlu mailem. Jen pro informaci, videa z youtube lze snadno převést na MP3 pomocí programu Atube, který je zdarma na slunecnici.cz.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/