středa 11. října 2017

The Beatles - Come Together a Adele Rolling in the Deep aneb Pár ověřených aktivit pro velké

Aktualizace 7.11. 2017
Velmi obdobně lze pracovat i s písní od Adele Rolling in the Deep



Aktualizace 30. 10. 2017
Video z realizace od Pati Zrnčíkové, skvělý, moc děkuji!


Před časem jsem narazila na video (níže) a začal se mi líhnout nápad, který už jsem dvakrát vyzkoušela a funguje, proto se o něj ráda podělím:-) Věnovala jsem se aktivitám ve dvou hodinách cca 15min v rámci rytmiky, kterou každou hodinu děláme.


Hra na kýble
První hodinu jsem donesla kýble a čínské hůlky pro každého a zkoušela, jestli je vůbec možné hrát s 26-30 "puberťáky" a lze to, dokonce samotná činnost je opravdu baví a všichni se snažili rytmy napodobovat, jen "neorganizovaný" hluk před a po činnosti byl dost velký, každý si "musí" ťuknout, šoupnout kýblem, bouchnout a nebo alespoň udělat z kýble pokrývku hlavy:-) 
Pracovali jsme nápodobou s těmito rytmy z Pinterestu. 
Osminovou pulzaci hrála vždy polovina hůlkami o sebe a do toho druhá polovina daný rytmus levou o bok kýble a pravou na střed, pak se skupiny vystřídaly. Vyzkoušeli jsme několik rytmů, pak jsme se je pokusili po trojitém opakování  propojit zvoláním hej, překvapivě byli natolik zaměstnaní, že se jim nechtělo křičet, což mi udělalo radost, protože jsem se toho předem trochu obávala:-)
Hra na tělo a Come Together:
Ve druhé hodině jsme se seznámili s grafickým záznamem doprovodu ke Come Together a s jednotlivými rytmy, které jsou v podstatě jen 3. Grafický záznam jsem vytvořila hlavně kvůli sobě, abych se to dobře naučila:-) Děti se hodně orientovaly podle mě nápodobou, což je zřejmé i z videa. Video vzniklo zcela bez přípravy, přeci jen jsem zjistila, že by zabralo opravdu dost času, kdybych měla vše nějak nacvičovat a zde prezentovat "cvičené opičky":-), tak jsem se rozhodla pro "punk" a natáčím rovnou, toto je první provedení s nahrávkou. Ve videích nepůjde o to prezentovat nějaký ideál, k tomu máme ještě hodně daleko, ale chtěla bych Vás zase trochu "pošťouchnout", abyste to alespoň zkusili:-) Za jakoukoli zpětnou vazbu budu opravdu velmi ráda!!!


Zápis jsem měla přepsaný na plachtu, kterou jsem pověsila na kalhotové ramínko na tabuli. Pokud ale máte dobře umístěnou interaktivní tabuli a vidí na ni opravdu všichni, zvládnete s obrázkem z Malování. 

1. rytmus - plesk, plesk, tlesk, tlesk, mlýnek
2. rytmus - TYTY - střídavě o hruď a zvýrazněné TY tlesknout - z videa není zcela zřejmé
3. rytmus - TÁJ TYTY - ruka na srdci
Mezihra - možná imrpovizace s třením dlaní v závěru
Hra na kýble nebo jen hůlky
Na podruhé jsme hru na tělo obměnili v jedné třídě hrou na kýble - 1. rytmus  - na střed, o sebe, mlýnek, 2. rytmus - pravá pořád pulzovala v osminách a levá na každou zvýrazněnou, 3. rytmus - srdce - střídavě o střed. Protože s druhou třídou jsem dělala totéž následující hodinu, už jsem se chtěla trochu ušetřit a doprovázeli jsme "jen" s hůlkami o lavici místo kýble, ale hlučnost byla téměř srovnatelná, takže jděte do kýblů, ty těšily všechny více:-) Mikrofon tuto aktivitu nezvládl, třeba budete mít lepší prostor a natočíte svoji realizaci. Také nemůžu natáčet úplně všechno, takže už jsme prostě neopakovali, když jsem zjistila, že to zvukově nevyšlo...

Mějte hezký podzim!