CHCETE PODPOŘIT TENTO BLOG?

Sdílejte své náměty k výuce zasláním na email corkalenka@gmail.com. Pokud je Vám bližší finanční podpora, můžete tak učinit zasláním jakékoli částky na číslo účtu: 1027540618/5500.

Děkuji všem, kteří již tak učinili:-)

pondělí 12. února 2018

W. A. Mozart + L. van Beethoven - kreslený příběh a Turecký pochod + tip k Ódě na radost


Dnešní článek bych chtěla věnovat kreslenému příběhu W. A. Mozarta, který už mnozí z Vás dohledali na YouTube, a jednoduchému instrumentálnímu doprovodu k Tureckému pochodu. 
V závěru jen malá drobnost k Ódě na radost, zkuste si zahrát spolu s orchestrem na roury - stojí to za to:-)
Kreslený příběh W. A. Mozarta k myšlenkové mapě
Tuto aktivitu jsem využila ve dvou 8. třídách po 30 kusech:-) a velmi dobře fungovala. Děti během filmu zapisovaly do myšlenkové mapy.
Původní video jsem nalezla na YouTube po zadání Mozart draw life ZDE (u tohoto uživatele naleznete velké množství různých osobností), nejdříve jsem využila automatických titulků v nastavení YouTube a svých znalostí o Mozartovi a přeložila do češtiny, pak jsem video stáhla ve formátu MP4 pomocí programu aTube, který je volně ke stažení a umí i převést video na MP3. Vše ostatní už umí Movie Maker ve Windows, kam jsem vložila hudbu a doplnila komentář za použití jen vestavěného mikrofonu v notebooku. 
Výsledek dopadl takto:

Kvůli rychlosti, která byla ovlivněna původní španělštinou, jsem pustila video dvakrát a děti doplňovaly hesly myšlenkovou mapu. Docela hodně si toho poté pamatují. Ale je možné i v nastavení YouTube zvolit rychlost 0,75, pak je řeč srozumitelnější, i když za cenu zkresleného hlasu.
Myšlenková mapa:
Turecký pochod:
Tato jednoduchá partiturka také velmi dobře funguje, střihla jsem k ní i hudbu. Vyzkoušela jsem s osmáky i předškoláky, věk nehrál vůbec žádnou roli:-)
Hudba i s partiturkou ve videu:



Tip na Ódu na radost 
Vyzkoušejte podle barevného zápisu pro bobotubes. Nejdříve jsme několikrát zazpívali a zahráli, pak jsme zkusili spolu s orchestrem, který jsem musela opět transponovat.


Video s hudebním podkladem:

Doprovody pro originál boomwhackery:


Tip od paní Zuzany Žáčkové
Krátký animovaný příběh k L. van Beethovenovi:
Mockrát děkuji za další pěkný zdroj!!

To je pro tentokrát vše, příště se můžete těšit zase na trochu populární hudby - opět poslala zpracovaný tip Olga Kovaříková a já přihodím Boba Marleyho. Mockrát děkuji všem, kteří posílají své materiály, moc si toho vážím a doufám, že se nákaza sdílení bude šířit stále dál:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/