Přeskočit na hlavní obsah

W. A. Mozart + L. van Beethoven - kreslený příběh a Turecký pochod + tip k Ódě na radost


Dnešní článek bych chtěla věnovat kreslenému příběhu W. A. Mozarta, který už mnozí z Vás dohledali na YouTube, a jednoduchému instrumentálnímu doprovodu k Tureckému pochodu. 
V závěru jen malá drobnost k Ódě na radost, zkuste si zahrát spolu s orchestrem na roury - stojí to za to:-)
Kreslený příběh W. A. Mozarta k myšlenkové mapě
Tuto aktivitu jsem využila ve dvou 8. třídách po 30 kusech:-) a velmi dobře fungovala. Děti během filmu zapisovaly do myšlenkové mapy.
Původní video jsem nalezla na YouTube po zadání Mozart draw life ZDE (u tohoto uživatele naleznete velké množství různých osobností), nejdříve jsem využila automatických titulků v nastavení YouTube a svých znalostí o Mozartovi a přeložila do češtiny, pak jsem video stáhla ve formátu MP4 pomocí programu aTube, který je volně ke stažení a umí i převést video na MP3. Vše ostatní už umí Movie Maker ve Windows, kam jsem vložila hudbu a doplnila komentář za použití jen vestavěného mikrofonu v notebooku. 
Výsledek dopadl takto:

Kvůli rychlosti, která byla ovlivněna původní španělštinou, jsem pustila video dvakrát a děti doplňovaly hesly myšlenkovou mapu. Docela hodně si toho poté pamatují. Ale je možné i v nastavení YouTube zvolit rychlost 0,75, pak je řeč srozumitelnější, i když za cenu zkresleného hlasu.
Myšlenková mapa:
Turecký pochod:
Tato jednoduchá partiturka také velmi dobře funguje, střihla jsem k ní i hudbu. Vyzkoušela jsem s osmáky i předškoláky, věk nehrál vůbec žádnou roli:-)
Hudba i s partiturkou ve videu:



Tip na Ódu na radost 
Vyzkoušejte podle barevného zápisu pro bobotubes. Nejdříve jsme několikrát zazpívali a zahráli, pak jsme zkusili spolu s orchestrem, který jsem musela opět transponovat.


Video s hudebním podkladem:

Doprovody pro originál boomwhackery:


Tip od paní Zuzany Žáčkové
Krátký animovaný příběh k L. van Beethovenovi:
Mockrát děkuji za další pěkný zdroj!!

To je pro tentokrát vše, příště se můžete těšit zase na trochu populární hudby - opět poslala zpracovaný tip Olga Kovaříková a já přihodím Boba Marleyho. Mockrát děkuji všem, kteří posílají své materiály, moc si toho vážím a doufám, že se nákaza sdílení bude šířit stále dál:-)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

B. Smetana - Vltava - aktivní poslech

Aktualizace: 21. 11. 2017 Díky Ivetě Koníčkové, která s dětmi natočila video z realizace Vltavy v 6.C a podělila se. Aktualizace: 4.9. 2017 Narazila jsem na krásnou Vltavu od Clarinet Factory. Aktualizace 10.6.2017 Protože jsem zjistila, že toto je nejvyužívanější článek, rozhodla jsem se jej rozšířit o další nápady, které jsem použila i na podzimním semináři Orffovy společnosti. 1) Losování a doprovod Vltavy na "nenástroje" Do středu třídy položím plastové talíře, bambusové tyče a igelitovou plachtu, pak nechám losovat kartičky, podle kterých utvoří tři skupiny a rozeberou si předměty ze země. Voraři - bambusové tyče, ti, co rýžují zlato - talíře a řeka - plachtu. Na tyče se hraje úderem o zem - představa odražení vorařů, na talířky nehty zespoda - jednou rukou držím a druhou přejíždím prsty, plachtu uchopí více lidí a vlní s ní v rytmu - volný pohyb. Nácvik nejprve "nasucho", potom do nahrávky viz partitura. První prodlouženou dobu hrají tyče, tři...

A. Vivaldi - Čtvero ročních dob aneb Zase jeden aktivní poslech.-)

Už začínám mít trochu špatný pocit, že zde v poslední době hodně vařím z populární hudby, a proto jsem se rozhodla podělit o poslech, se kterým jsem pracovala v sedmých třídách při seznámení s concertem grossem. Asi jako všichni, používám i já k tomuto Vivaldiho Čtvero ročních dob. Budu mít velkou radost, když se podělíte se svými nápady. Věřte, že já z tohoto sdílení mám také jen dobrý pocit:-) Motivace - Hra na tělo - bouřka To funguje pokaždé, když s dětmi dělám, mnoho z Vás jistě zná. Napodobujeme zvukově bouřku, děti hádají, co jim zvuk připomíná a vždy se trefí. Tření dlaní o sebe = zvedání větru před bouřkou Luskání = poprchávání Pleskání o stehna - déšť - zesilujeme Výskok/dupnutí/bouchnutí do lavice - hrom Práce s pracovním listem Začínáme Létem, abychom měli vazbu ke hře na tělo, používám grafický záznam a sestřih hudby pana prof. Herdena z My pozor dáme a nejen posloucháme. Vivaldi - Léto Videa s hudbou naleznete: 1. úryvek 2. úryvek 3. ú...

C. Saint Saëns - Karneval zvířat aneb Tipy pro aktivní poslech

Karneval zvířat je další z děl, kterému se žádný učitel nevyhne, navíc se hodí do tohoto období Masopustů. Můžete se jeho poslechem důkladně věnovat hudebním nástrojům, hudebně výrazovým prostředkům, pohybovým, instrumentálním i jiným na první pohled nehudebním aktivitám:-) Proto jsem se pokusila nasbírat co nejvíce aktivit, které by se Vám, stejně jako mně, mohly hodit:-) Pokud máte Vy nějakou oblíbenou aktivitu spjatou s tímto poslechem,  budu za ni velmi vděčná. Nejdříve nabídnu všehochuť k jednotlivým částem, pak pracovní listy k celku. Užitečná poznámka Blíží se víkendový seminář Orffovy společnosti  v Letňanech , který pravidelně navštěvuji a musím říci, že v praxi z něj vyžijete velmi dlouho! Je tam vždy skvělá atmosféra. Bývá rychle zaplněn, tak dlouho neváhejte:-) Již poněkolikáté mě zlobí formátování, doufám, že i přesto bude vše funkční. Šotka nemůžu odhlalit :-(  Úvod a Lví pochod a)Pro školkové a prvostupňové děti S menšími dětmi ch...