CHCETE PODPOŘIT TENTO BLOG?

Sdílejte své náměty k výuce zasláním na email corkalenka@gmail.com. Pokud je Vám bližší finanční podpora, můžete tak učinit zasláním jakékoli částky na číslo účtu: 1027540618/5500.

Děkuji všem, kteří již tak učinili:-)

středa 23. května 2018

M. Cyrus - Wrecking Ball aneb Trochu podrobněji+tip na pěveckou soutěž

V tomto článku bych se chtěla vrátit k jedné z věcí, kterou jsem tady před časem jen zmínila a kterou se mi podařilo s dětmi dotáhnout ke krásnému vystoupení, ze kterého si všichni odnesli velký zážitek, tak bych tady chtěla trochu popsat cestu, jak jsme se k "tomu" dopracovali":-)

Pro úplnou představu, jde o děti 8. třídy zcela běžné základní školy, nácviku jsme věnovali 7x 20 min z hodiny. Kdybyste chtěli vidět, jak si děti připojily k písničce parodii na talent show, můžete celé vidět ZDE
Na začátku jsme opravdu používali transponovaný originál jako podklad, který se při základní orientaci v písni velmi osvědčil a vždy nás svoji polohou rozesmál. Vzhledem k tomu, že jsem neměla ve třídě klavíristu, který by jednoduše doprovodil, neuměla jsem si organizaci 29 dětí rovnou bez "pomoci" podkladu představit.
Písničku jsme hráli v a moll, text s akordy najdete ZDE. Refrén znali všichni.
Práce s boomwhackery:
První hodinu jsem si naivně myslela, že nám postačí jen akordické značky nad textem, ale to vůbec nešlo, neorientovali se, proto jsem pro další práci vytvořila barevné schéma, které je v barevnosti pro české bobotubes a fungovalo skvěle, pouštěla jsem podklad a ukazovala na tabuli, kde jsem měla obrázek puštěný v PowerPointu.


 Pro Vás jsem udělala i v barevnosti pro boomwhackers:-)
Další hodinu jsme přidali xylofon a zvonkohry, které hrály jen v předehře a ve slokách na začátku toto: Dál kopírovaly jen boomwhackery - proto písmena v grafice výše.



Poté jsme připojili kýble, které hrály zcela jednoduše na slovní doprovod - sloka - tyty tyčky o sebe a refrén střed kraj kraj kraj - se střídáním rukou - snadno okoukáte. 

3. hodinu jsme opustili podklad, děti už se orientovaly a mohla jsem hrát na klavír, jednoduchý rozklad akordů. Noty jsem udělala jen pro Vás v krátkém náznaku, kdo hraje, bude mu jasné... Měla jsem jen napsané akordy u textu na A4.


Celek:
Klavír jako jediný nástroj hrál pořád. V předehře se se sekvencí připojily zvonkohry s xylofonem, pak zpěv a tyčky, na Don´t you ever say boomwhackery slaběji, refrén všichni všechno ve forte, sloka opět jen zpěv, zvonkohry a tyčky, refrén 2x měl být v rozdílné dynamice:-), pak lyrická část jen s klavírem, na Don´t you ever say zase připojení boomwhackerů a 2x refrén k závěru:-)

Budu ráda, když zkusíte a dáte zpětnou vazbu nebo třeba obohatíte aranž o další nástroje.

Závěrem ještě připojím tip od Olgy Kovaříkové na dětskou pěveckou soutěž San Remo.
Informace naleznete Zde.

Těším se, že se potkáme v Rudolfinu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/