Spoléhám na všeobecnou slušnost a doufám, že poslouží tam, kde má:-)
Pokud by Vás dílna zaujala natolik, že byste ji chtěli vidět naživo, určitě se můžete na mě obrátit a zkusíme najít společnou skulinu v čase.
MALÝ PRINC
1) Motivace – proměny knihy.
Po dobu znějící skladby Clarinet factory - Glass Story pantomimicky
s knihou ukazujeme, čím vším by mohla být (přítelem, dítětem, deštníkem,
kabelkou, notebookem, štítem,…). Aktivita probíhá v kruhu, ve středu leží 1-2 a kdo má nápad, jde ho realizovat. Princip
aktivity převzat z knihy A. Rychetského Dramatická výchova nejen pro školu
(vydalo Středisko volného času Lužánky).
2)Doplnění
textu (kapitola I. - Úvod) číst a ukazovat obrázky zvětšené na A4 v laminu. Četbu ukončit: "Musel jsem si tedy
vybrat jiné povolání a naučil jsem se řídit ………….. (doplní děti). Létal jsem po celém světě. A je pravda, že zeměpis mi
hodně posloužil."
3)
Letadlo z kolíčku a špachtlí (losování letadla z krabice)
a) létá
jen tak na pusu
b) létá
na hudbu – spontánní pohyb (The Life Plane, H. Zimmer - The Little Prince)
c) létá
podle letového plánu (intonační linka
z lana nebo kresba v písku na plachtě)
4) Pentatonika
s kánonem – dle vylosovaného letadla.
Na spodních křídlech zápis
jednotlivých hlasů. Místo zpěvní linky se děti mohou vystřídat u jednoho
z melodických nástrojů, kde vyndáme kameny F a H a vymyslí své sólo. Při
opakovaní vyjít od hry na tělo ke zpěvu.
Texty k tisku na křídla:
5) Nástrojová mapa (glissando z Rapsodie v modrém) - vazba k textu, co a kde se stalo? Vazba k zeměpisným znalostem.
Rytmické
ostinato s vazbou na text – skupiny podle textu si
vyberou vhodný „nástroj“ (balónek, měšec, krabička, láhev) a tvoří v asociaci na text své rytmické ostinato.
Tip
na hru na kapsy s podložkami/předávání měšce v kruhu na Money, Money, Money– Nils Langren Funky ABBA – vazba na byznysmana.
7) Lampář (melodram
– audiokniha V. Preiss + lyrická část Rapsodie G. Gershwina) – dokončení příběhu. Překvapilo mě, jak výborně k sobě pasuje lyrická část z rapsodie a úryvek o lampáři. Co poradil Malý
princ lampáři? Dokončení na s.54-55.
8)
Hra
na tělo podle graf. záznamu – střih Rapsodie v modrém.
Aktivitu ráda zašlu jako video na vyžádání emailem, ze třídy natočeno nemám.
9) Závěrečný text (Četba) s.87
kapitola XXVI – aktivita napiš dopis Malému princi
„Nikdy nevidíme to, co je důležité…“ „Ovšem…“
„Je to jako s tou květinou.“…
To je protentokrát vše, na závěr si můžete tipnout, kolik lidí se zapojilo do výzvy? NIKDO:-( Zkuste to změnit...
Příště se můžete těšit na doplnění Carminy Burany o další aktivity, celou dílnu ke Carmině můžete navštívit v rámci víkendového semináře v Letňanech 22. - 24. 11., který byste neměli minout:-) Přihlásit se můžete online ZDE
Ahoj, u pentatoniky (Jednou Exupéry..) odkazuješ na konci na hru na tělo. Nějakou k tomu máš vymyšlenou?
OdpovědětVymazatZkoušela jsem se čtvrťáky a bavilo je to moc, jen ta pentatonika (hra a zpěv) na ně byla moc těžká...