Přeskočit na hlavní obsah

Online zdroje, které určitě využijete + pozvánka na LDHV :-)

Omlouvám se za dlouhé odmlčení, nedošla mi inspirace, ba právě naopak. Sešlo se toho v poslední době tolik, že nevím, kam dřív skočit. V uplynulé době jste si jistě sami ověřili, kolik vzdělávacích aplikací existuje, já Vám nabídnu ty, které nadchly mě a budu čekat, že třeba do komentářů nebo do mailu přistanou ty Vaše:-)

Než nabídnu aplikace, napadlo Vás někdy využít DOODLES při výuce, našla jsem jich několik, které se dají velmi dobře využít.
Ludvig van Beethoven
Najdete zde několik úryvků k poskládání - pro interaktivní tabuli ideální:-)
Johann Sebastian Bach
 Výborné pro seznámení s harmonizací:-)
Bedřich Smetana - Vltava

Hudební nástroje:
Theremin zkuste si na něj zahrát:-)

Kalimba - mbira - zahrajte si na online kalimbu

WIZER.ME
Tato aplikace se stala favoritem, má velmi intuitivní ovládání, musím se tedy přiznat, že jsem zatím využila opakovaně "pouze" v literatuře a českém jazyce, ale určitě využijete i v hudební výchově. Pokud vytvoříte něco hudebního, neváhejte se podělit:-) Já sem určitě také hudební přihodím, až vytvořím:-)
Jak aplikaci využívat najdete na mnoha tutoriálech i v projektu SYPO
Velmi podrobné uživatelské postřehy najdete od Olgy Kovaříkové v článku na jejím dějepisném blogu.

TOGLIC 
Tato aplikace umožňuje mnoho interaktivních aktivit, sama nejvíce používám křížovku, její vytvoření je velmi rychlé a jako motivační nebo závěrečná část online hodin sloužila tato funkce skvěle.

Zde jednu hudební křížovku nabídnout můžu:-)

WORDWALL

Tuto aplikaci jsem opět velmi využila v českém jazyce, hudební verzi zatím žádnou nemám, ale třeba mě předběhnete a podělíte se:-). Velkou nevýhodou této aplikace je, že v neplacené verzi můžete udělat pouhých 5 cvičení. Návod, jak na to.
CHARANGA
Toto je platforma, kterou využijí zejména zuškaři :-), bohužel je hrazená, ale má 30denní zkušební verzi. Webinář opět obstaral projekt SYPO. Akorát se mi nepodařilo dostat na zahraniční zdroje, zřejmě kvůli tomu, že v Čechách je dostupná pouze počeštěná "přebraná" verze. Nebo jsem nepronikla do Charangy natolik, abych se tam dostala? Třeba budete mít jinou uživatelskou zkušenost. Já bych uvítala, kdybych mohla čerpat ze zahraničních nápadů a mohla jsem si vybrat sama.

To je zase na chvíli vše. Přeji Vám klidný závěr školního roku, pěkné prázdniny.
Třeba se potkáme na LDHV, přikládám pozvánku, která je velmi lákavá:-) Online přihlášení a více info ZDE.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

B. Smetana - Vltava - aktivní poslech

Aktualizace: 21. 11. 2017 Díky Ivetě Koníčkové, která s dětmi natočila video z realizace Vltavy v 6.C a podělila se. Aktualizace: 4.9. 2017 Narazila jsem na krásnou Vltavu od Clarinet Factory. Aktualizace 10.6.2017 Protože jsem zjistila, že toto je nejvyužívanější článek, rozhodla jsem se jej rozšířit o další nápady, které jsem použila i na podzimním semináři Orffovy společnosti. 1) Losování a doprovod Vltavy na "nenástroje" Do středu třídy položím plastové talíře, bambusové tyče a igelitovou plachtu, pak nechám losovat kartičky, podle kterých utvoří tři skupiny a rozeberou si předměty ze země. Voraři - bambusové tyče, ti, co rýžují zlato - talíře a řeka - plachtu. Na tyče se hraje úderem o zem - představa odražení vorařů, na talířky nehty zespoda - jednou rukou držím a druhou přejíždím prsty, plachtu uchopí více lidí a vlní s ní v rytmu - volný pohyb. Nácvik nejprve "nasucho", potom do nahrávky viz partitura. První prodlouženou dobu hrají tyče, tři...

A. Vivaldi - Čtvero ročních dob aneb Zase jeden aktivní poslech.-)

Už začínám mít trochu špatný pocit, že zde v poslední době hodně vařím z populární hudby, a proto jsem se rozhodla podělit o poslech, se kterým jsem pracovala v sedmých třídách při seznámení s concertem grossem. Asi jako všichni, používám i já k tomuto Vivaldiho Čtvero ročních dob. Budu mít velkou radost, když se podělíte se svými nápady. Věřte, že já z tohoto sdílení mám také jen dobrý pocit:-) Motivace - Hra na tělo - bouřka To funguje pokaždé, když s dětmi dělám, mnoho z Vás jistě zná. Napodobujeme zvukově bouřku, děti hádají, co jim zvuk připomíná a vždy se trefí. Tření dlaní o sebe = zvedání větru před bouřkou Luskání = poprchávání Pleskání o stehna - déšť - zesilujeme Výskok/dupnutí/bouchnutí do lavice - hrom Práce s pracovním listem Začínáme Létem, abychom měli vazbu ke hře na tělo, používám grafický záznam a sestřih hudby pana prof. Herdena z My pozor dáme a nejen posloucháme. Vivaldi - Léto Videa s hudbou naleznete: 1. úryvek 2. úryvek 3. ú...

C. Saint Saëns - Karneval zvířat aneb Tipy pro aktivní poslech

Karneval zvířat je další z děl, kterému se žádný učitel nevyhne, navíc se hodí do tohoto období Masopustů. Můžete se jeho poslechem důkladně věnovat hudebním nástrojům, hudebně výrazovým prostředkům, pohybovým, instrumentálním i jiným na první pohled nehudebním aktivitám:-) Proto jsem se pokusila nasbírat co nejvíce aktivit, které by se Vám, stejně jako mně, mohly hodit:-) Pokud máte Vy nějakou oblíbenou aktivitu spjatou s tímto poslechem,  budu za ni velmi vděčná. Nejdříve nabídnu všehochuť k jednotlivým částem, pak pracovní listy k celku. Užitečná poznámka Blíží se víkendový seminář Orffovy společnosti  v Letňanech , který pravidelně navštěvuji a musím říci, že v praxi z něj vyžijete velmi dlouho! Je tam vždy skvělá atmosféra. Bývá rychle zaplněn, tak dlouho neváhejte:-) Již poněkolikáté mě zlobí formátování, doufám, že i přesto bude vše funkční. Šotka nemůžu odhlalit :-(  Úvod a Lví pochod a)Pro školkové a prvostupňové děti S menšími dětmi ch...