Přeskočit na hlavní obsah

S. Prokofjev: Popelka aneb Ohlédnutí za LDHV

Čas letí, už je to měsíc od letošní LDHV, ústecký campus byl opravdu krásným místem a zážitků a inspirace bylo moře:-). Jako malé ohlédnutí nabízím aktivity k Popelce od S. Prokofjeva, věřím, že Vám poslouží:-), ačkoli si uvědomuji, že je vše hodně ve zkratce. Zkusím dotočit nějaká videa, pokud byste chtěli cokoli z nabízeného v lepším formátu, napište, ráda  zašlu:-)


S. Prokofjev: Popelka

Prezentaci k dílně i s hudbou najdete ZDE.

Poskládejte příběh – o jakou půjde pohádku? Odkaz na online řazení pro učitele.

3 hudební momenty – vybrat obrázek k hudbě

Kouzelná hůlka - hra se stuhou/krepovým papírem

a)      a) Rytmizace POPELKO, POZORUJ PŘI TANCI ČAS (polyrytmie – kánon).

b)      b) Uhodnout část, které rytmus odpovídá.

c)      c) Spočítat, kolikrát se ve skladbě objeví (8x).

d)      d) Nácvik jednotlivých pohybů z grafického záznamu.


Video s průběhem:


K tématu a půlnoci se velmi hodí písnička Čas utíká mezi prsty (z publikace L. Pospíšilové: Ententýn(a) Mandolína, obsahuje CD s podklady, můžete objednat na lenka.orff@gmail.com). V knize najdete písničku i s jednoduchým doprovodem na Orffovy nástroje.

Tanec s míči v kruhu na židlích - nejdříve rozcvička ve ¾ taktu. 

Míče máme od června rádi a i v klasické hudbě fungují výborně. 

Po rozcvičce rozdělím děti na 1. a 2., po předehře na symbol míče (1.dobu) udeříme míči o zem, dále na 1. - zvedají se ze židle s míčem nad hlavou 1., následně stejný pohyb dělají 2., na šipku posíláme míč sousedovi po pravé ruce. Střední část je kombinace úderu o zem a ťukání na míč v rytmu skladby s doprovodem slova bum ťuk, ťuk, ťuk. 



Půlnoc – S. Prokofjev:

Vytvořte si svoji vlastní variantu skladby, zahrajte si do nahrávky. Děti rozdělíme do několika skupin a každá skupina si osvojí část partu. Následně se pokusíme propojit, lze zahrát i do hudby.

Pracujte s Popelkou i v literatuře, nápad paní D. Magdoňové:



Návod na vlastní video s průběhem přes záznam v Zoom/MSTeams+aplikace Canva

1)     Vytvořím partituru, třeba jednoduše v aplikaci Malování nebo v Canvě.

2)     Vytvořím barevný čtvereček a „proženu“ ho přes https://www.remove.bg/ , abych odstranila jeho pozadí.

3)     Otevřu PPT a vložím partituru v počtu jejích dob.

4)     Následně do PPT vkládám čtvereček bez pozadí – na každém slidu o dobu dále.

5)     Zahájím schůzku v Zoom, spustím nahrávání + sdílení.

6)     Spustím skladbu v telefonu a šipkou posouvám prezentaci.

7)     Zavřu sdílení, ukončím nahrávání, ukončím schůzku v Zoom – video se mi automaticky ukládá na disk.

8)     Otevřu Canvu – nahraji video, nahraji zvuk – sestřihnu video, aby zapadalo do zvuku, ztlumím zvuk videa.

9)     Stáhnu jako video MP4 a je to. 😊

To je pro tentokrát vše, snad se k dalšímu článku dostanu brzy, materiálů mám hodně. 

Pokud máte nějaký nápad Vy, určitě budu vděčná za sdílení.














Komentáře

  1. Leni, pecka, ale ty míče bez průvodního videa asi nevyluštím. Jinak, co se týče nahrávání, myslím, že krok se zoomem je nadbytečný, stačí si stáhnout jakýkoliv free program na nahrávání obrazovky (já mám třeba O-cam). Díky!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/

Populární příspěvky z tohoto blogu

B. Smetana - Vltava - aktivní poslech

Aktualizace: 21. 11. 2017 Díky Ivetě Koníčkové, která s dětmi natočila video z realizace Vltavy v 6.C a podělila se. Aktualizace: 4.9. 2017 Narazila jsem na krásnou Vltavu od Clarinet Factory. Aktualizace 10.6.2017 Protože jsem zjistila, že toto je nejvyužívanější článek, rozhodla jsem se jej rozšířit o další nápady, které jsem použila i na podzimním semináři Orffovy společnosti. 1) Losování a doprovod Vltavy na "nenástroje" Do středu třídy položím plastové talíře, bambusové tyče a igelitovou plachtu, pak nechám losovat kartičky, podle kterých utvoří tři skupiny a rozeberou si předměty ze země. Voraři - bambusové tyče, ti, co rýžují zlato - talíře a řeka - plachtu. Na tyče se hraje úderem o zem - představa odražení vorařů, na talířky nehty zespoda - jednou rukou držím a druhou přejíždím prsty, plachtu uchopí více lidí a vlní s ní v rytmu - volný pohyb. Nácvik nejprve "nasucho", potom do nahrávky viz partitura. První prodlouženou dobu hrají tyče, tři...

A. Vivaldi - Čtvero ročních dob aneb Zase jeden aktivní poslech.-)

Už začínám mít trochu špatný pocit, že zde v poslední době hodně vařím z populární hudby, a proto jsem se rozhodla podělit o poslech, se kterým jsem pracovala v sedmých třídách při seznámení s concertem grossem. Asi jako všichni, používám i já k tomuto Vivaldiho Čtvero ročních dob. Budu mít velkou radost, když se podělíte se svými nápady. Věřte, že já z tohoto sdílení mám také jen dobrý pocit:-) Motivace - Hra na tělo - bouřka To funguje pokaždé, když s dětmi dělám, mnoho z Vás jistě zná. Napodobujeme zvukově bouřku, děti hádají, co jim zvuk připomíná a vždy se trefí. Tření dlaní o sebe = zvedání větru před bouřkou Luskání = poprchávání Pleskání o stehna - déšť - zesilujeme Výskok/dupnutí/bouchnutí do lavice - hrom Práce s pracovním listem Začínáme Létem, abychom měli vazbu ke hře na tělo, používám grafický záznam a sestřih hudby pana prof. Herdena z My pozor dáme a nejen posloucháme. Vivaldi - Léto Videa s hudbou naleznete: 1. úryvek 2. úryvek 3. ú...

C. Saint Saëns - Karneval zvířat aneb Tipy pro aktivní poslech

Karneval zvířat je další z děl, kterému se žádný učitel nevyhne, navíc se hodí do tohoto období Masopustů. Můžete se jeho poslechem důkladně věnovat hudebním nástrojům, hudebně výrazovým prostředkům, pohybovým, instrumentálním i jiným na první pohled nehudebním aktivitám:-) Proto jsem se pokusila nasbírat co nejvíce aktivit, které by se Vám, stejně jako mně, mohly hodit:-) Pokud máte Vy nějakou oblíbenou aktivitu spjatou s tímto poslechem,  budu za ni velmi vděčná. Nejdříve nabídnu všehochuť k jednotlivým částem, pak pracovní listy k celku. Užitečná poznámka Blíží se víkendový seminář Orffovy společnosti  v Letňanech , který pravidelně navštěvuji a musím říci, že v praxi z něj vyžijete velmi dlouho! Je tam vždy skvělá atmosféra. Bývá rychle zaplněn, tak dlouho neváhejte:-) Již poněkolikáté mě zlobí formátování, doufám, že i přesto bude vše funkční. Šotka nemůžu odhlalit :-(  Úvod a Lví pochod a)Pro školkové a prvostupňové děti S menšími dětmi ch...