Přeskočit na hlavní obsah

Živé piškvorky, skákaná a oblíbený poslech Plink, plank, plunk L. Andersona

Po delší době se dostávám k letmému popisu dvou aktivit, které by se Vám mohly hodit nejen na konci školního roku.

Živé piškvorky (hledejte pod human tic tac toe)

Možná už někteří z Vás narazili na video se živými piškvorkami. Napadlo mě, že místo čísel by mohly děti dostat pod čísly rytmické zápisy, které vidí po celou dobu na tabuli viz obrázek pod postupem a ono to funguje:-) 



Postup:

a) rozdělíme třídu do dvou řad proti sobě

b) přidělíme jim čísla

c) každé číslo má přidělený rytmus

d) pustíme beatový podklad, abychom lépe cítili 4 doby, můžeme propojit i s poslechem nějaké rytmické skladby

e) přehrajeme společně hrou na ozvěnu všechna čísla

f) učitel předtleskává rytmus - děti co nejrychleji usedají s gestem křížku a kolečka

V případě lichého počtu dětí ve třídě, střídáme děti v roli rozhodčího nebo předtleskávače.

 

Skákání ve stopách

Na internetu na mě čas od času vypadne obrázek nebo video se skákáním podle stop, dlouho jsem odolávala, ale protože s koncem roku už nevím, co bych😂, tak jsem to dnes s dětmi zkusila a bylo to super.





Skákali jsme do Zitti e buoni od Måneskin na první dobu, na zítřek mám už připravenou i druhou variantu i s otočkami a křížením. Soubor se stopami k tisku najdete ZDE.


Poslech s vazbou ke knize O líné babičce 

Na TOTO VIDEO jsem narazila v době, kdy jsme na cestách poslouchali knihu O líné babičce a vymyslela v té souvislosti český text.


Pro rychlejší nácvik a orientaci ve skladbě využívám video, kdy na každý mráček říkáme básničku, ostatní symboly máme spjaté s pohyby a hrou na tělo viz původní video Darvy Campbell. 






Přeji Vám hodně sil v závěru školního roku! A těším se, že se potkáme na LDHV v Ústí nad Labem.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

B. Smetana - Vltava - aktivní poslech

Aktualizace: 21. 11. 2017 Díky Ivetě Koníčkové, která s dětmi natočila video z realizace Vltavy v 6.C a podělila se. Aktualizace: 4.9. 2017 Narazila jsem na krásnou Vltavu od Clarinet Factory. Aktualizace 10.6.2017 Protože jsem zjistila, že toto je nejvyužívanější článek, rozhodla jsem se jej rozšířit o další nápady, které jsem použila i na podzimním semináři Orffovy společnosti. 1) Losování a doprovod Vltavy na "nenástroje" Do středu třídy položím plastové talíře, bambusové tyče a igelitovou plachtu, pak nechám losovat kartičky, podle kterých utvoří tři skupiny a rozeberou si předměty ze země. Voraři - bambusové tyče, ti, co rýžují zlato - talíře a řeka - plachtu. Na tyče se hraje úderem o zem - představa odražení vorařů, na talířky nehty zespoda - jednou rukou držím a druhou přejíždím prsty, plachtu uchopí více lidí a vlní s ní v rytmu - volný pohyb. Nácvik nejprve "nasucho", potom do nahrávky viz partitura. První prodlouženou dobu hrají tyče, tři...

A. Vivaldi - Čtvero ročních dob aneb Zase jeden aktivní poslech.-)

Už začínám mít trochu špatný pocit, že zde v poslední době hodně vařím z populární hudby, a proto jsem se rozhodla podělit o poslech, se kterým jsem pracovala v sedmých třídách při seznámení s concertem grossem. Asi jako všichni, používám i já k tomuto Vivaldiho Čtvero ročních dob. Budu mít velkou radost, když se podělíte se svými nápady. Věřte, že já z tohoto sdílení mám také jen dobrý pocit:-) Motivace - Hra na tělo - bouřka To funguje pokaždé, když s dětmi dělám, mnoho z Vás jistě zná. Napodobujeme zvukově bouřku, děti hádají, co jim zvuk připomíná a vždy se trefí. Tření dlaní o sebe = zvedání větru před bouřkou Luskání = poprchávání Pleskání o stehna - déšť - zesilujeme Výskok/dupnutí/bouchnutí do lavice - hrom Práce s pracovním listem Začínáme Létem, abychom měli vazbu ke hře na tělo, používám grafický záznam a sestřih hudby pana prof. Herdena z My pozor dáme a nejen posloucháme. Vivaldi - Léto Videa s hudbou naleznete: 1. úryvek 2. úryvek 3. ú...

C. Saint Saëns - Karneval zvířat aneb Tipy pro aktivní poslech

Karneval zvířat je další z děl, kterému se žádný učitel nevyhne, navíc se hodí do tohoto období Masopustů. Můžete se jeho poslechem důkladně věnovat hudebním nástrojům, hudebně výrazovým prostředkům, pohybovým, instrumentálním i jiným na první pohled nehudebním aktivitám:-) Proto jsem se pokusila nasbírat co nejvíce aktivit, které by se Vám, stejně jako mně, mohly hodit:-) Pokud máte Vy nějakou oblíbenou aktivitu spjatou s tímto poslechem,  budu za ni velmi vděčná. Nejdříve nabídnu všehochuť k jednotlivým částem, pak pracovní listy k celku. Užitečná poznámka Blíží se víkendový seminář Orffovy společnosti  v Letňanech , který pravidelně navštěvuji a musím říci, že v praxi z něj vyžijete velmi dlouho! Je tam vždy skvělá atmosféra. Bývá rychle zaplněn, tak dlouho neváhejte:-) Již poněkolikáté mě zlobí formátování, doufám, že i přesto bude vše funkční. Šotka nemůžu odhlalit :-(  Úvod a Lví pochod a)Pro školkové a prvostupňové děti S menšími dětmi ch...