CHCETE PODPOŘIT TENTO BLOG?

Sdílejte své náměty k výuce zasláním na email corkalenka@gmail.com. Pokud je Vám bližší finanční podpora, můžete tak učinit zasláním jakékoli částky na číslo účtu: 1027540618/5500.

Děkuji všem, kteří již tak učinili:-)

středa 16. listopadu 2016

Hrátky s organzovými sáčky aneb Vánoce už klepou na dveře

Už je to tak, půlka listopadu za námi a Vánoce už skutečně klepou na dveře, proto bych se chtěla v následujících pár článcích věnovat tomuto tématu.
V dnešním článku bych se zaměřila na české Vánoce. Mám několik tipů do obyčejně neobyčejné hodiny:-)
Organzové sáčky
To je další z aktivit, kterou mám velmi ráda a kterou Vám vlastně slibuji už od Beatles, kde se tato práce hodila k Peteru Lipovi. Kdo byl na víkendovém semináři v Letňanech, mohl na vlastní kůži vyzkoušet na vánočních písních.
Mimochodem veliké poděkování Orffově společnosti, která ho pravidelně organizuje, sešla se opět dobrá parta lidí a já jej prvně nahlédla z druhé strany, za což moc děkuji Lence Pospíšilové, byl to pro mě velký zážitek a zajímavá zkušenost! Velké díky i těm z Vás, se kterými jsem se mohla seznámit osobně a prohodit pár slov.
Zpět k sáčkům - kupovala jsem je ZDE (třeba najdete někde ještě výhodněji) a naplnila jsem je hrachem a starými fazolemi. Pořizovací cena velmi sympatická. Doporučuji jen pod mašličkou ještě zavázat na uzlík nití, sáčky mají jinak tendenci se rozvazovat.

Tipy na využití:
a) hra na ozvěnu - v kruhu nebo v lavici
b) předávání v rytmu v kruhu (dvoudobém, čtyřdobém, třídobém)
c) předávání v kruhu se zpěvem písně (třeba koledy)
d) předávání jako doprovod nahrávky
Využívám tyto
Jak jsi krásné neviňátko v úpravě Milana Sobody - najdete zde.
Byla cesta v úpravě Trio de Janeiro  - najdete na albu zde.


Česká mše vánoční - Gloria - práce s mapou/jednoduchým zápisem

Můžete využít: 
a) ke hře na tělo
b) ke hře na rytmické nástroje - každý řádek/typ záznamu hraje jiný nástroj
c) k předávání sáčku/čehokoli jiného po kruhu - předání sousedovi naznačuje šipka

Zvuková ukázka i se zápisem ZDE
Návodné video:



Příště připojím něco z Louskáčka. Ačkoli mnohým lezou tyto chronicky známé melodie "krkem", jsou, myslím,v hodinách dobře využitelné.
Mockrát děkuji  za zpětnou vazbu, kterou jste mi mnozí z Vás poskytli, moc mě těší pocit, že dělám něco, co se hodí i ostatním.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/