Dneska jen takový malý, ale myslím, že užitečný, "štěk":-)
Stojí za ním velmi vydařená oxfordská publikace B. M. Gaulta Listen Up!, která se dá u nás koupit přes e-shop nejlevnější knihy, i když laciná zrovna není:-). Ale pokud hledáte knihu, která pracuje systematicky s aktivním poslechem, včetně metodických pokynů a prezentací online, tak vřele doporučuji, minimálně výběr skladeb je hodně zajímavý. Prezentace jsou velmi jednoduché, ty mě zrovna nenadchly. Ale online podpora nabízí i 3 velmi návodná videa ze seminářů se studenty. Bohužel odkaz zde nemohu kvůli autorským právům zveřejnit, najdete ho v knize.
Jednou ze skladeb, se kterou kniha pracuje, je i Walking song, skladba mně do této doby neznámá, ale velmi dobře využitelná zejména s malými dětmi. Aktivitu jsem jen trochu pozměnila, doufám, že dobře poslouží.
Celé Acadian songs and dances (Walking song od 9:45)
Walking song jsem střihla
Jak již název skladby napovídá, hlavní téma této skladby přímo vybízí k chůzi.
Motivace:
Dnes vyrazíme na výlet... Jak můžeme cestovat? Autem, vlakem, lodí, letadlem,... ale my půjdeme po svých:-) Co se dá na takovém letním/podzimním/... výletě dělat? Pantomimicky předvádíme například chůzi s batůžkem na zádech, koupání, opalování, sbírání hub/borůvek, pozorování, odpočívání, lezení po stromech, odhánění vos,... . Na podzim trhání jablek, pouštění draků,... .
Výborně poslouží na úvod i písnička Lenky Pospíšilové Ententýna mandolína, ostatně v cestovních publikacích Lenky Pospíšilové, již mnohokrát zde zmiňovaných, najdete mnoho aktivit, které s tímto dobře propojíte.
Poslech:
Poslouchejte, poznáte, kdy hudba kráčí a kdy dělá něco jiného? Společně předvádíme, děti velmi rychle chápou princip. Na vedlejší témata může každý předvádět něco jiného, na hlavní téma a jeho návraty společně kráčíme.
Kráčení s batůžkem na zádech 0:00 - 0:42
Pomalá letní aktivita (opalování, odpočívání, ...) 0:43 - 1:05
Kráčení (jdeme dál) - 1:06- 1:26
Živá letní aktivita (odhánění vos, skákání do vody, lezení po stromech) 1:27 - 1:35
Kráčení (jdeme domů) 1:36 - konec
Můžete si vytvořit s dětmi i jednoduché schéma na tabuli nebo arch, jakousi vlastní poslechovou mapu.
Mockrát děkuji za komentáře a emaily, které posíláte, kdybyste chtěli sdílet nějaký svůj nápad, budu velmi ráda:-)
Mějte hezké léto!
Žádné komentáře:
Okomentovat
Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/