Prosím, sledujte a doplňujte komentáře pod články! Najdete v nich mnohdy další inspiraci od ostatních, děkuji paní Ditě Lorencové za doplnění tohoto článku, doufám, že "popíchne" i Vás ostatní.:-)
Motivace - losování
Každý si vylosoval jednu z následujících kartiček a měl se zamyslet nad tématem hodiny. Pokusit se přečíst, co na dané kartičce je. Nad luštěním jsme se docela pobavili:-) Upozornit na notaci, pravopis,...
Rytmizace daných textů - ostinato hrou na tělo
Původně jsem chtěla zařadit hned po motivaci, ale protože jsme se rozpovídali, přešla jsem k pracovnímu listu níže a rytmizaci karet zařadila až k rozezpívání.
Hospodine - TÁ TÁ TÁ TÁ
Pomiluj ny - TYTY TYTY
Mír v zemi - TÁJ TYTY -
Krleš - NIC TYTY
Melodizace na boomwhackery ve stejném rytmu:
4) Práce s pracovním listem
Dětem už je téma částečně známé z dějepisu a literatury, myslím, že se dá velmi dobře propojit, proto jsme společně povídali a přitom doplňovali pracovní list.
Ukázky:
Doplnění:
Já myslím, že tohle je docela dobrý nápad. Prostě i hudebníci by měli znát trochu té historie. :) Já osobně jsem si s dětma v ZUŠce po dohodě se základní školou vymínil exkurzi do Poličky, kde je rodiště Bohuslava Martinů. Pro mě osobně fascinující skladatel a příběh. Viděli jsme sice jenom trochu, protože v části expozice probíhala rekonstrukce památek, ale i tak to bylo fajn a děcka si to užily. Je to zase něco jiného. :)
OdpovědětVymazat