CHCETE PODPOŘIT TENTO BLOG?

Sdílejte své náměty k výuce zasláním na email corkalenka@gmail.com. Pokud je Vám bližší finanční podpora, můžete tak učinit zasláním jakékoli částky na číslo účtu: 1027540618/5500.

Děkuji všem, kteří již tak učinili:-)

středa 20. února 2019

Bookwidgets aneb dozvuk lednového setkání projektu Hudba do škol:-)

Díky Jarce Šiřické, která měla naprosto výbornou dílnu v rámci projektu Hudba do škol zaměřenou na využití QR kódů ve výuce, jsem se začala rozhlížet po aplikacích, které by mi mohli pomoci.Ve škole mi vyšli vstříc a zřídili do hudebny wifi, a tak jsem začala "pokusařit" s novými prvky a nabízím několik tipů, které jsem vyzkoušela a velmi dobře fungovaly:-)
Bookwidgets 
Asi po týdnu pídění, jsem narazila na tyto výborné stránky, které mají 30 denní freeverzi, ve které si vše ohmatáte, pak stojí zhruba 100/měsíc, ještě nejsem v placené verzi. Vyhovuje mi zde nejvíce to, že děti nemusí mít staženou žádnou aplikaci (jako Kahoot, Toppy, ...), pracují s QR kódy, jejichž čtečku už má skoro každý telefon v základní výbavě. Nebo používám při společné práci na tabuli.
Zatím jsem vyzkoušela toto:
Puzzle jako motivaci na začátku hodiny. Dětem jsem rozdala pracovní listy, kde byl vynechaný nadpis a měly téma doplnit na základě složení puzzle, trochu jsem se obávala, jak jim půjde skládat obrázek na telefonech, ale hrozně je to bavilo a šlo jim to velmi dobře a rychle, funguje to tak, že pouze nahrajete obrázek a určíte si počet dílků, děti načítaly přes QR kódy.



Šibenice
Kdo by si nepamatoval ze školy hru šibenici, i tu nabízí tyto stránky. Opět výborně poslouží jako úvodní motivace. Dělala jsem i v literatuře, tentokrát ne s telefony, ale na tabuli. Na stránkách bookwidgets jen zadáte, co se luští, když neuhodnete písmeno, maluje se po dílech šibenice.
Pexeso
S malými dětmi na hrátkách jsem zkoušela hudební nástroje, které jsem tady již jednou nabízela v klasické podobě pro tisk, toto by Vám mohlo ušetřit trochu práce:-)
Zpětná vazba
Nakonec jsem využila zpětné vazby opět pouze přes promítnutí kódu, text si můžete doplnit jakýkoli chcete a zpětná vazba vám dojde na vámi zadaný mail.
A tato "věc" umí ještě mnoho dalšího, osmisměrky, kvízy, křížovky, najdi "x" rozdílů, páry,... ale také interaktivní pracovní listy, myšlenkové mapy, časové osy,...
Budu ráda, když budete sdílet své tipy pro využití těchto stránek i jakékoli další nápady jsou vítány. V dalším článku se můžete těšit na přípravu v ActiveInspire od paní Vojtíškové, která zaslala ke sdílení Toccatu a fugu d moll od J. S. Bacha.

1 komentář:

  1. Ahoj Leni, reaguji na seminář v Mělníku... co bych měla v této aplikaci použít, aby si děti vyfotily quer kod a oni mohly poslat odpoved anonymně na tabuli? děkuji moc

    OdpovědětVymazat

Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/