Přeskočit na hlavní obsah

Bookwidgets aneb dozvuk lednového setkání projektu Hudba do škol:-)

Díky Jarce Šiřické, která měla naprosto výbornou dílnu v rámci projektu Hudba do škol zaměřenou na využití QR kódů ve výuce, jsem se začala rozhlížet po aplikacích, které by mi mohli pomoci.Ve škole mi vyšli vstříc a zřídili do hudebny wifi, a tak jsem začala "pokusařit" s novými prvky a nabízím několik tipů, které jsem vyzkoušela a velmi dobře fungovaly:-)
Bookwidgets 
Asi po týdnu pídění, jsem narazila na tyto výborné stránky, které mají 30 denní freeverzi, ve které si vše ohmatáte, pak stojí zhruba 100/měsíc, ještě nejsem v placené verzi. Vyhovuje mi zde nejvíce to, že děti nemusí mít staženou žádnou aplikaci (jako Kahoot, Toppy, ...), pracují s QR kódy, jejichž čtečku už má skoro každý telefon v základní výbavě. Nebo používám při společné práci na tabuli.
Zatím jsem vyzkoušela toto:
Puzzle jako motivaci na začátku hodiny. Dětem jsem rozdala pracovní listy, kde byl vynechaný nadpis a měly téma doplnit na základě složení puzzle, trochu jsem se obávala, jak jim půjde skládat obrázek na telefonech, ale hrozně je to bavilo a šlo jim to velmi dobře a rychle, funguje to tak, že pouze nahrajete obrázek a určíte si počet dílků, děti načítaly přes QR kódy.



Šibenice
Kdo by si nepamatoval ze školy hru šibenici, i tu nabízí tyto stránky. Opět výborně poslouží jako úvodní motivace. Dělala jsem i v literatuře, tentokrát ne s telefony, ale na tabuli. Na stránkách bookwidgets jen zadáte, co se luští, když neuhodnete písmeno, maluje se po dílech šibenice.
Pexeso
S malými dětmi na hrátkách jsem zkoušela hudební nástroje, které jsem tady již jednou nabízela v klasické podobě pro tisk, toto by Vám mohlo ušetřit trochu práce:-)
Zpětná vazba
Nakonec jsem využila zpětné vazby opět pouze přes promítnutí kódu, text si můžete doplnit jakýkoli chcete a zpětná vazba vám dojde na vámi zadaný mail.
A tato "věc" umí ještě mnoho dalšího, osmisměrky, kvízy, křížovky, najdi "x" rozdílů, páry,... ale také interaktivní pracovní listy, myšlenkové mapy, časové osy,...
Budu ráda, když budete sdílet své tipy pro využití těchto stránek i jakékoli další nápady jsou vítány. V dalším článku se můžete těšit na přípravu v ActiveInspire od paní Vojtíškové, která zaslala ke sdílení Toccatu a fugu d moll od J. S. Bacha.

Komentáře

  1. Ahoj Leni, reaguji na seminář v Mělníku... co bych měla v této aplikaci použít, aby si děti vyfotily quer kod a oni mohly poslat odpoved anonymně na tabuli? děkuji moc

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/

Populární příspěvky z tohoto blogu

B. Smetana - Vltava - aktivní poslech

Aktualizace: 21. 11. 2017 Díky Ivetě Koníčkové, která s dětmi natočila video z realizace Vltavy v 6.C a podělila se. Aktualizace: 4.9. 2017 Narazila jsem na krásnou Vltavu od Clarinet Factory. Aktualizace 10.6.2017 Protože jsem zjistila, že toto je nejvyužívanější článek, rozhodla jsem se jej rozšířit o další nápady, které jsem použila i na podzimním semináři Orffovy společnosti. 1) Losování a doprovod Vltavy na "nenástroje" Do středu třídy položím plastové talíře, bambusové tyče a igelitovou plachtu, pak nechám losovat kartičky, podle kterých utvoří tři skupiny a rozeberou si předměty ze země. Voraři - bambusové tyče, ti, co rýžují zlato - talíře a řeka - plachtu. Na tyče se hraje úderem o zem - představa odražení vorařů, na talířky nehty zespoda - jednou rukou držím a druhou přejíždím prsty, plachtu uchopí více lidí a vlní s ní v rytmu - volný pohyb. Nácvik nejprve "nasucho", potom do nahrávky viz partitura. První prodlouženou dobu hrají tyče, tři...

A. Vivaldi - Čtvero ročních dob aneb Zase jeden aktivní poslech.-)

Už začínám mít trochu špatný pocit, že zde v poslední době hodně vařím z populární hudby, a proto jsem se rozhodla podělit o poslech, se kterým jsem pracovala v sedmých třídách při seznámení s concertem grossem. Asi jako všichni, používám i já k tomuto Vivaldiho Čtvero ročních dob. Budu mít velkou radost, když se podělíte se svými nápady. Věřte, že já z tohoto sdílení mám také jen dobrý pocit:-) Motivace - Hra na tělo - bouřka To funguje pokaždé, když s dětmi dělám, mnoho z Vás jistě zná. Napodobujeme zvukově bouřku, děti hádají, co jim zvuk připomíná a vždy se trefí. Tření dlaní o sebe = zvedání větru před bouřkou Luskání = poprchávání Pleskání o stehna - déšť - zesilujeme Výskok/dupnutí/bouchnutí do lavice - hrom Práce s pracovním listem Začínáme Létem, abychom měli vazbu ke hře na tělo, používám grafický záznam a sestřih hudby pana prof. Herdena z My pozor dáme a nejen posloucháme. Vivaldi - Léto Videa s hudbou naleznete: 1. úryvek 2. úryvek 3. ú...

C. Saint Saëns - Karneval zvířat aneb Tipy pro aktivní poslech

Karneval zvířat je další z děl, kterému se žádný učitel nevyhne, navíc se hodí do tohoto období Masopustů. Můžete se jeho poslechem důkladně věnovat hudebním nástrojům, hudebně výrazovým prostředkům, pohybovým, instrumentálním i jiným na první pohled nehudebním aktivitám:-) Proto jsem se pokusila nasbírat co nejvíce aktivit, které by se Vám, stejně jako mně, mohly hodit:-) Pokud máte Vy nějakou oblíbenou aktivitu spjatou s tímto poslechem,  budu za ni velmi vděčná. Nejdříve nabídnu všehochuť k jednotlivým částem, pak pracovní listy k celku. Užitečná poznámka Blíží se víkendový seminář Orffovy společnosti  v Letňanech , který pravidelně navštěvuji a musím říci, že v praxi z něj vyžijete velmi dlouho! Je tam vždy skvělá atmosféra. Bývá rychle zaplněn, tak dlouho neváhejte:-) Již poněkolikáté mě zlobí formátování, doufám, že i přesto bude vše funkční. Šotka nemůžu odhlalit :-(  Úvod a Lví pochod a)Pro školkové a prvostupňové děti S menšími dětmi ch...