Přeskočit na hlavní obsah

Coldplay: Clocks + Hair: Good Morning Starshine aneb Zase ty hity:-)

Přestože jsem v minulém článku slíbila Toccatu a fugu d moll, věnuji tento článek "popinám". :-) Clocks od Coldplay jsem objevila před týdnem a už s úspěchem vyzkoušela od 6. do 9. třídy a Good Morning Starshine poslala Olga Kovaříková.
Toccatu a fugu se mi bohužel nepodařilo převést z Active Inspire do nějaké přijatelné podoby, ale můžete ji stáhnout pro interaktivní tabuli tak, jak mi ji zaslala paní Vojtíšková ZDE, článek věnovaný Toccatě a fuze d moll najdete ZDE.

Aktualizace 6.7.2021
Dnes jsem objevila podklad bez klavíru, transponovala jsem, třeba využijete:-)




Aktualizace 31.3 2019


Když jsem u těch Coldplay, musím ještě připojit malý tip na hru na tělo. Ke Dni učitelů jsem s dětmi 2. st. (6. - 9. třída) připravila překvapení pro kolegy v tělocvičně, akce byla zcela dobrovolná a konala se o velké přestávce, přesto se zúčastnilo více než 130 dětí. Trochu nás potrápil zvuk,  což se na výkonu podepsalo, ale i tak. Záznam dělaly děti.
Vycházela jsem z tohoto videa, které jsem zjednodušila, v jejich playlistu naleznete i výukový tutorial.


Mockrát oběma děkuji za ochotu se dělit!

Clocks:
Písnička je velmi vděčná, jednoduchá. Hráli jsme nejdříve do nahrávky, kterou jsem transponovala oproti originálu o půl tónu v programu Audacity. Chtěla jsem využít toho, že mohou hrát děti na ukulele na prázdné struny.

Nástroje připojujeme postupně po čtyřtaktích - klavír, cajon, vajíčko, ukulele/kytara+xylofon, roury, flétna. Původní idea byla, že by mohl být i zpěv, ale poloha je dost nízko.

Video z Orffohraní:




Boomwhackers+ukulele

V barevnosti pro Bobotubes


Notový záznam jednotlivých nástrojů:
Transponovaná nahrávka:
Good Morning Starshine v úpravě pro bw od O. Kovaříkové:

Úprava není v původní tónině! Jde o transpozici do zpívatelné polohy.
To je pro tentokrát vše, přeji Vám krásné předjaří a třeba v Letňanech na semináři se těším na viděnou:-)

Komentáře

  1. Skvělý tip na hru na tělo k písni Something just like this! U spousty dětí na druhém stupni to mělo velký úspěch a tančili jsme to na závěrečném vystoupení! Bylo to úžasné :) Díky! N. Felzmannová

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/

Populární příspěvky z tohoto blogu

B. Smetana - Vltava - aktivní poslech

Aktualizace: 21. 11. 2017 Díky Ivetě Koníčkové, která s dětmi natočila video z realizace Vltavy v 6.C a podělila se. Aktualizace: 4.9. 2017 Narazila jsem na krásnou Vltavu od Clarinet Factory. Aktualizace 10.6.2017 Protože jsem zjistila, že toto je nejvyužívanější článek, rozhodla jsem se jej rozšířit o další nápady, které jsem použila i na podzimním semináři Orffovy společnosti. 1) Losování a doprovod Vltavy na "nenástroje" Do středu třídy položím plastové talíře, bambusové tyče a igelitovou plachtu, pak nechám losovat kartičky, podle kterých utvoří tři skupiny a rozeberou si předměty ze země. Voraři - bambusové tyče, ti, co rýžují zlato - talíře a řeka - plachtu. Na tyče se hraje úderem o zem - představa odražení vorařů, na talířky nehty zespoda - jednou rukou držím a druhou přejíždím prsty, plachtu uchopí více lidí a vlní s ní v rytmu - volný pohyb. Nácvik nejprve "nasucho", potom do nahrávky viz partitura. První prodlouženou dobu hrají tyče, tři...

A. Vivaldi - Čtvero ročních dob aneb Zase jeden aktivní poslech.-)

Už začínám mít trochu špatný pocit, že zde v poslední době hodně vařím z populární hudby, a proto jsem se rozhodla podělit o poslech, se kterým jsem pracovala v sedmých třídách při seznámení s concertem grossem. Asi jako všichni, používám i já k tomuto Vivaldiho Čtvero ročních dob. Budu mít velkou radost, když se podělíte se svými nápady. Věřte, že já z tohoto sdílení mám také jen dobrý pocit:-) Motivace - Hra na tělo - bouřka To funguje pokaždé, když s dětmi dělám, mnoho z Vás jistě zná. Napodobujeme zvukově bouřku, děti hádají, co jim zvuk připomíná a vždy se trefí. Tření dlaní o sebe = zvedání větru před bouřkou Luskání = poprchávání Pleskání o stehna - déšť - zesilujeme Výskok/dupnutí/bouchnutí do lavice - hrom Práce s pracovním listem Začínáme Létem, abychom měli vazbu ke hře na tělo, používám grafický záznam a sestřih hudby pana prof. Herdena z My pozor dáme a nejen posloucháme. Vivaldi - Léto Videa s hudbou naleznete: 1. úryvek 2. úryvek 3. ú...

C. Saint Saëns - Karneval zvířat aneb Tipy pro aktivní poslech

Karneval zvířat je další z děl, kterému se žádný učitel nevyhne, navíc se hodí do tohoto období Masopustů. Můžete se jeho poslechem důkladně věnovat hudebním nástrojům, hudebně výrazovým prostředkům, pohybovým, instrumentálním i jiným na první pohled nehudebním aktivitám:-) Proto jsem se pokusila nasbírat co nejvíce aktivit, které by se Vám, stejně jako mně, mohly hodit:-) Pokud máte Vy nějakou oblíbenou aktivitu spjatou s tímto poslechem,  budu za ni velmi vděčná. Nejdříve nabídnu všehochuť k jednotlivým částem, pak pracovní listy k celku. Užitečná poznámka Blíží se víkendový seminář Orffovy společnosti  v Letňanech , který pravidelně navštěvuji a musím říci, že v praxi z něj vyžijete velmi dlouho! Je tam vždy skvělá atmosféra. Bývá rychle zaplněn, tak dlouho neváhejte:-) Již poněkolikáté mě zlobí formátování, doufám, že i přesto bude vše funkční. Šotka nemůžu odhlalit :-(  Úvod a Lví pochod a)Pro školkové a prvostupňové děti S menšími dětmi ch...