Přeskočit na hlavní obsah

Projekt Učitel naživo a další inspirace z populární hudby do hodin

Zapojila jsem se do projektu Učitel naživo jako provázející učitelka. Zatím tento projekt vnímám jako velice smysluplný a těším se na nový vítr v podobě 1-2 studentů na hodinách hudební výchovy nebo českého jazyka. Láká mě párová výuka a celkově si od toho slibuji nový náboj pro sebe i celou naši školu. Třeba někoho z Vás projekt také zaujme a zapojí se, ať už v roli učitele nebo studenta, kterého už vedení tlačí k tomu, aby si konečně doplnil vzdělání.
Zajímavá prezentace ZDE
Program je akreditovaným dvouletým studiem pro vysokoškolsky vzdělané lidi, kteří se chtějí stát učiteli. Stále je možné se přihlásit! Pokud byste chtěli plnit průběžnou praxi u mě a potřebovali byste ještě před přihlášením více informací, neváhejte se na mě obrátit. U nás ve škole není šikovných učitelů nikdy dost, tak si myslím, že by se jistě dal domluvit u nás i úvazek a zároveň praxe - dvě mouchy jednou ranou:-)



Abych Vás v tomto článku neošidila o nějaký nový nápad, nabízím další ze skladeb populární hudby, kterou přinesl žák z deváté třídy a která je teď u nás hitem:-).
Green Day: Boulevard of Broken Dreams
Instrumentace je úplně jednoduchá, hrajeme s hudebním podkladem, který jsem transponovala. Někdy připojíme bicí, jindy elektrickou nebo akustickou kytaru, cajon, klavír,... podle toho o jakou jde třídu, v každé vyleze tato písnička trochu jinak
Základ je partiturka s transponovaným podkladem
Hrajeme do písně nejdříve hru na zrcadlo s rytmy hry na tělo podle toho, co mě napadne, postupně obměňuji a zvyšuji náročnost rytmu i hry samotné a děti napodobují.

Pak rozdělím xylofony, metalofony, zvonkohry - nechávám zatím hrát totéž, poté ukulele a nakonec roury + připojuji zmíněné nástroje podle toho, koho mám ve třídě.
Xylofony, metalofony případně zvonkohry hrají s vyndanými (D, F, C)  na čtyřech po sobě jdoucích kamenech EE, GG, AA, HH

Ukulele - ti, co ještě nezvládnou akordy, sledují jen spodní strunu - pomáhá jim říkat si " S, S, BEZ, BEZ"

Boomwhackers  - po dvou úderech, viz partiturka
Dávám od každého akordu pouze základní tón - v refrénu je C dur. Ale ve sloce mají děti za úkol hrát i s akordy, které obsahují jejich tón, to je docela zaměstná:-).

Video s hudbou:


Partiturka:

Přeji Vám pěkné jarní prázdniny!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

B. Smetana - Vltava - aktivní poslech

Aktualizace: 21. 11. 2017 Díky Ivetě Koníčkové, která s dětmi natočila video z realizace Vltavy v 6.C a podělila se. Aktualizace: 4.9. 2017 Narazila jsem na krásnou Vltavu od Clarinet Factory. Aktualizace 10.6.2017 Protože jsem zjistila, že toto je nejvyužívanější článek, rozhodla jsem se jej rozšířit o další nápady, které jsem použila i na podzimním semináři Orffovy společnosti. 1) Losování a doprovod Vltavy na "nenástroje" Do středu třídy položím plastové talíře, bambusové tyče a igelitovou plachtu, pak nechám losovat kartičky, podle kterých utvoří tři skupiny a rozeberou si předměty ze země. Voraři - bambusové tyče, ti, co rýžují zlato - talíře a řeka - plachtu. Na tyče se hraje úderem o zem - představa odražení vorařů, na talířky nehty zespoda - jednou rukou držím a druhou přejíždím prsty, plachtu uchopí více lidí a vlní s ní v rytmu - volný pohyb. Nácvik nejprve "nasucho", potom do nahrávky viz partitura. První prodlouženou dobu hrají tyče, tři...

A. Vivaldi - Čtvero ročních dob aneb Zase jeden aktivní poslech.-)

Už začínám mít trochu špatný pocit, že zde v poslední době hodně vařím z populární hudby, a proto jsem se rozhodla podělit o poslech, se kterým jsem pracovala v sedmých třídách při seznámení s concertem grossem. Asi jako všichni, používám i já k tomuto Vivaldiho Čtvero ročních dob. Budu mít velkou radost, když se podělíte se svými nápady. Věřte, že já z tohoto sdílení mám také jen dobrý pocit:-) Motivace - Hra na tělo - bouřka To funguje pokaždé, když s dětmi dělám, mnoho z Vás jistě zná. Napodobujeme zvukově bouřku, děti hádají, co jim zvuk připomíná a vždy se trefí. Tření dlaní o sebe = zvedání větru před bouřkou Luskání = poprchávání Pleskání o stehna - déšť - zesilujeme Výskok/dupnutí/bouchnutí do lavice - hrom Práce s pracovním listem Začínáme Létem, abychom měli vazbu ke hře na tělo, používám grafický záznam a sestřih hudby pana prof. Herdena z My pozor dáme a nejen posloucháme. Vivaldi - Léto Videa s hudbou naleznete: 1. úryvek 2. úryvek 3. ú...

C. Saint Saëns - Karneval zvířat aneb Tipy pro aktivní poslech

Karneval zvířat je další z děl, kterému se žádný učitel nevyhne, navíc se hodí do tohoto období Masopustů. Můžete se jeho poslechem důkladně věnovat hudebním nástrojům, hudebně výrazovým prostředkům, pohybovým, instrumentálním i jiným na první pohled nehudebním aktivitám:-) Proto jsem se pokusila nasbírat co nejvíce aktivit, které by se Vám, stejně jako mně, mohly hodit:-) Pokud máte Vy nějakou oblíbenou aktivitu spjatou s tímto poslechem,  budu za ni velmi vděčná. Nejdříve nabídnu všehochuť k jednotlivým částem, pak pracovní listy k celku. Užitečná poznámka Blíží se víkendový seminář Orffovy společnosti  v Letňanech , který pravidelně navštěvuji a musím říci, že v praxi z něj vyžijete velmi dlouho! Je tam vždy skvělá atmosféra. Bývá rychle zaplněn, tak dlouho neváhejte:-) Již poněkolikáté mě zlobí formátování, doufám, že i přesto bude vše funkční. Šotka nemůžu odhlalit :-(  Úvod a Lví pochod a)Pro školkové a prvostupňové děti S menšími dětmi ch...