CHCETE PODPOŘIT TENTO BLOG?

Sdílejte své náměty k výuce zasláním na email corkalenka@gmail.com. Pokud je Vám bližší finanční podpora, můžete tak učinit zasláním jakékoli částky na číslo účtu: 1027540618/5500.

Děkuji všem, kteří již tak učinili:-)

čtvrtek 29. října 2020

Google Slides aneb Interaktivní únikovka nejen v hudební výchově :-)

Zdravím Vás v této zvláštní době. Před několika dny jsem hledala inspiraci na TpT  a vypadla na mě digitální únikovka, něco, co jsem ještě neviděla. Skoro celý den jsem pátrála po aplikaci, ve které by šlo něco takového jednoduše vytvořit. V českých vodách jsem nic nenašla, ale pak konečně na mě vypadlo toto video a doslova mě uhranulo.

Dala jsem se hned do práce a vytvořila první pokus na češtinu, budu dělat jako skupinovku přes Teams v průběhu několika hodin, přeci jen učím online češtinu každý den. Hned jsem sdílela na Facebookové skupině Učitelé+, kde se strhla doslova lavina, která mě přiměla tvořit dál.

E. A. Poe - Havran
Klikněte na obrázek, pak na jednotlivé předměty a plňte úkoly:-)


Prezentaci k úpravě najdete ZDE

A tak jsem se vrhla hned i na hudební místnost a také na stručný český tutorial. 

 


S. Prokofjev  - Romeo a Julie - digitální úniková hra

Klikněte na obrázek, pak na jednotlivé předměty a plňte úkoly:-)
Prezentaci k úpravě 
najdete ZDE
Zdravice pro mé druhostupňáky dopadla takto - klikněte na obrázek. Využila jsem avatara z Bitmoji. A také výborný interaktivní prvek - hrajících zvonků z TpT, proto tentokrát nenasdílím soubor k úpravě.


Tutoriál
Opravdu šitý horkou jehlou a na první pokus se slabým připojením (chalupa u lesa :-) ), což mělo na začátku vliv na nahrávání zvuku, přesto věřím, že vám trochu pomůže :-)

Ještě jeden český ZDE

Stručný postup tvorby od Máji Raiserové - díky za textovou podobu😉 

1. Začnete novou prezentaci v Google Slides. 

2. Přes "Vložit - Obrázek - Vyhledat na webu" vkládáte jednotlivé komponenty. Prvně mísnost "empty room" či "room walls", jednotlivé předměty pak přes anglický termín + "transparent". 

3. Pokud něco najít takto nejde, vyhledejte si na běžném googlu (tam je toho mnohem víc) a ořízněte pomocí webovky Remove (remove.bg), která z obrázku odstraní pozadí. 

4. Vymyslete úkoly. Ty z internetových aplikací (např. educaplay, bookwidgets, im-a-puzzle, learningapps...) pak k danému předmětu připojíte přes link - kliknete na předmět a pak "Vložit - Odkaz". pokud chcete odkaz na část obrazu, která není samostatný předmět, můžete vložit tvar, ten pak udělat průhledný s průhledným okrajem (tj. není vidět) a odkaz připojit k němu. 

5. Na vkládání úkolů, jako je v mém případě křížovka ap., jsem nenašla lepší způsob než vytvořit nový slide, dát u něj (po kliknutí pravým tlačítkem) "Přeskočit snímek", pak od nějakého předmětu z hlavního slidu dát "Vložit - odkaz - Snímky v této prezentaci" a vybrat příslušný slide. A pak na tomto skrytém slidu naopak dát vše jako odkaz zpět na Slide 1. 

6. Pokud chcete vyloženě únikovku, vložit do něčeho jako dveře/zámek odkaz na zámečky na Flippity, a k jednotlivým úkolům v místnosti dát hesla (který získají splněním úkolu) 

7. Pro dokreslení atmosféry lze vložit např. atmosférickou hudbu (aby nebyl vidět přehrávací obdélníček, stáhla jsem ho za okraj slidu), nebo jako u kolegyně s Havranem video s praskajícím ohněm do krbu  

8. K vytvoření linku, který vede přímo do hry, je potřeba dát Soubor a pak Publikovat na Web, což vám vygeneruje ten správný link. Pouhým "sdílet" byste studentům poslali ten soubor tak, jak ho vidíte vy! 

Tutoriál, jak vyrobit zámečky:

 

Tak to je zase na chvilku vše. Také Vás to nadchlo? Sdílejte své místnosti napříč předměty. Těším se, že vznikne něco pěkného.

Držte se ve zdraví!!!

5 komentářů:

  1. Dobrý den, děkuji za inspiraci. Sleduji Váš blog, i když již pár let neučím hudební výchovu. Úniková hra mě též velice nadchla. Mám tu jednu místnost pro 2. ročník, kterou jsem vytvořila pro třídu mého syna: https://sites.google.com/view/minecraft2rocnik/home

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skvělé, mockrát děkuji za komentář a hlavně sdílení😉👍👍👍

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Úniková místnost pro děti učící se anglicky, téma: Toys. https://sites.google.com/view/unikova-hra-aj-3-r/home

    OdpovědětVymazat

Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/