CHCETE PODPOŘIT TENTO BLOG?

Sdílejte své náměty k výuce zasláním na email corkalenka@gmail.com. Pokud je Vám bližší finanční podpora, můžete tak učinit zasláním jakékoli částky na číslo účtu: 1027540618/5500.

Děkuji všem, kteří již tak učinili:-)

sobota 7. ledna 2023

Gregoriánský chorál aneb příprava na hodinu od Olgy Kovaříkové

Zdravím Vás v novém roce, ve kterém Vám přeji hodně zdraví:-). 

Tento článek bude věnován gregoriánskému chorálu, o své nápady se podělila opět Olga Kovaříková, patří jí za to velké poděkování. Zdroj, ze kterého čerpala najdete ZDE.

Postup:

Karty + PL jsem upravila v Canvě a najdete ZDE, ve Wordu od Olgy ZDE


Rozdělení do 4 skupin - každá dostane sadu karet

a) evokace/brainstorming (vybrat): 

evokace:  Každá ze skupin dostane nejdříve pouze karty s obrázky. Podívejte se na obrázky, jakého tématu se týkají, proč si to ve skupině myslíte?

brainstorming: Jak dnes víme, jak zněla středověká hudba? (Pravděpodobně se děti dostanou k nějakým nálezům nástrojů a nějakému zápisu.


a) vytvořit z karet dvojice obraz text

Každá skupina dostane karty s textem a mají utvořit dvojice: obraz-text

b) pokusit se složit za sebou - chronologicky

c) vyplnit pracovní list



d) překlad a hra chorálu na bw podle videa:



Protože je sledování pro děti poměrně obtížné, vytvořila jsem video s průběhem pro bobotubes.



To je zase na chvilku vše. Budu ráda za další náměty.



1 komentář:

  1. Shánění vybavení pro streaming a studio nebylo vůbec snadné, ale s trochou hledání a trpělivosti se mi podařilo najít to správné za rozumnou cenu. Nejdůležitější pro mě bylo vybrat si kvalitní vybavení pro moje video studio. Nejvíce mi záleželo na celém vybavení, abych se mohla věnovat svému koníčku, kterým je hudba.

    OdpovědětVymazat

Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/