CHCETE PODPOŘIT TENTO BLOG?

Sdílejte své náměty k výuce zasláním na email corkalenka@gmail.com. Pokud je Vám bližší finanční podpora, můžete tak učinit zasláním jakékoli částky na číslo účtu: 1027540618/5500.

Děkuji všem, kteří již tak učinili:-)

středa 11. května 2016

Hra na tělo aneb Každý sám na sebe

Na semináři jsem zjistila, že nejsem dostatečně pohotová ve hře na tělo, a proto jsem si řekla, že "popídím", "potrénuju", abych to trochu napravila, a našla jsem během 14 dní toto. Tolik pěkných věcí, že pokud nebudete proti, bude z toho další seriál:-)
Hra na tělo v trojhlase
V zahraničí je mnoho učitelů, kteří mají podobné stránky jako já. Jednou z nich je i Michelle Wirth z Ameriky, na jejích stránkách najdete velké množství velmi pěkných aktivit i s instruktážními nahrávkami. Mně se velmi líbí tento rytmický trojhlas. Video k němu najdete zde.
Hra na tělo k Barbara Ann od Beach Boys
Velmi jednoduchý a efektní nápad pana Cira Paduana, našla jsem jen v náznaku, prezentuji zde tedy svoji úpravu:


Nahrávka k doprovodu zde. Myslím, že by bylo velmi efektní jako přídavek na vystoupení se sborem, kdy by někteří ze sboru (případně sbormistr) naučili tento jednoduchý rytmus publikum (hra na tělo je dobře realizovatelná i v sedě), poté by publikum doprovodilo zpěv sboru... Vyzkoušejte, já si na realizaci ještě chvilku počkám :-)
Hra na tělo jako doprovod poslechu
Jistě mnoho z Vás využívá Musorgského Tanec kuřátek ve skořápkách k aktivnímu poslechu. Zajímavé zpracování, alespoň doufám, je i v nové učebnici nakladatelství Fraus pro 1. třídu. Včera na mě na youtube vypadl tento pěkný nápad od 2:00, v celku nácvik a realizace.
Nahrávka např. zde
Skvělá je i úprava od japonského skladatele Isaa Tomity , to děti zbožňují...
Hra na bambusové tyče 
Také jsem narazila na výborné nápady Salvy Russa a tento mi připadá jako dobrý pro využití bambusových tyčí, pokud už jste je pořídili, tak máte další námět, pokud ne, tak třeba už to nyní bude stát za to:-) Video od 2:40. Bohužel Salvo nechtěl, abych prezentovala úpravy jeho nápadů, což chápu, ale mnohým z Vás jistě stačí tento náznak... K bouchání je možné využít "klacků" na sazenice.
Aktualizace 13.4.2017 - poslechová mapa s hrou na tělo:
Video průvodce zde
Budu ráda za jakékoli Vaše přispění, komentáře, kritiku, reflexi...



Žádné komentáře:

Okomentovat

Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/