CHCETE PODPOŘIT TENTO BLOG?

Sdílejte své náměty k výuce zasláním na email corkalenka@gmail.com. Pokud je Vám bližší finanční podpora, můžete tak učinit zasláním jakékoli částky na číslo účtu: 1027540618/5500.

Děkuji všem, kteří již tak učinili:-)

čtvrtek 2. března 2017

Shape of You a Hello aneb Boomwhackers a hity populární hudby

Aktualizace 5.1. 2018
Dnes na mě vypadla lehká úprava doprovodu Shape of You na Musescore, tady ji máte:

Za dnešním článkem stojí opět tip na video s cover verzí hitu Shape of You Eda Sheerena, který zaslala Olga Kovaříková a já jí za to moc děkuji!!
Úprava mi připadá opravdu využitelná pro práci ve třídě, nelenila jsem a prošla jsem všechna videa této skupiny a našla jsem ještě výbornou úpravu písničky Hello od Adele. Sama se už nemůžu dočkat, až oboje vyzkouším:-) Budu moc ráda, když se někdo z Vás podělí o video z realizace, já sama začnu doplňovat videa z praxe od září.
Shape of You - cover

Písničku děti opravdu poslouchají, s melodií by neměl být problém. Originál naleznete ZDE.
Doprovod jsem zapsala v jednodušší variantě, přidat můžete vždy a kdo má takto šikovné děti, jistě zápis nepotřebuje. :-)
Jednoduchý ostinatní doprovod: - tónina dle coververze d moll
Text písničky naleznete Zde. Na youtube je i mnoho videí k nácviku písně na různé nástroje v různých tóninách.
Hra na tělo:

Aktualizace 13.9. 2017:
Můžete se nechat inspirovat třeba touto aranží:-)


Hello - cover

Členové Orffovy společnosti naleznou noty (nikoli tuto aranž) k písni v didaktických materiálech na orff.cz od Jitky Kopřivové v e moll, s použitím kapodastru jednoduše doprovodíte ve vyšší tónině na kytaru .
Mně osobně nejvíce zaujala modifikace boomwhackerů, kterou jsem našla pod jménem whirly tubes, v českých e-shopech jsem je nenašla, ale když se neobjeví, dovezu si určitě ze zahraničí.

Dlouhé tóny by se daly hrát i na boomwhackery Fis A E D ( v e moll E G D C) kmitáním o špičky u nohou v sedě a nebo foukáním, ale pak je nutné zvuk něčím zesílit nebo nechat foukat víc dětí a mít jednoho sólistu. Refrén je velmi snadný k nakoukání a hra na tělo a zipy, myslím, také. Kdyby se Vám někomu chtělo do lepšího zápisu, budu vděčná!
Využití ostinata:

V refrénu bych klasicky počítala raz, dva, tři + raz, dva, tři, čtyři a ukazovala hráčům, pro děti srozumitelnější. Dejte přednost své intuici :-) Pro změnu jsem se nedopočítala v Sibeliu, ale snad pomůže i toto...
Těším se na Vaše komentáře a videa z praxe.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/