Nácvik:
Nejdříve jsme hráli rytmy na tělo formou hry na ozvěnu, pak jsme připojili kýble s čínskými hůlkami a pracovali se zápisem s rytmickými slabikami. Dále jsme zkoušeli počet opakování každého rytmu - jako nejvhodnější se jevil počet 8 - doporučuji nahlas počítat - počítala jsem i před dětmi na vystoupení. Pak jsme vyčlenili "přechodové" skupiny pro stálý rytmus, původní záměr byl podobně rozpohybovat i dvě sedící řady, které se měly prohodit, tak aby bylo během vystoupení postupně na všechny vidět. Ale nakonec jsme museli kvůli časovému prostoru na vystoupení nechat takto.
Zápis ve slabikách
Zápis jsem vytiskla na malou kartičku, zalaminovala a izolepou přilepila na kýble, hodně z dětí mělo tak i na vystoupení.
4. rytmus neodpovídá rytmickým slabikám, ale šlo nám to při nácviku lépe do pusy.
Tabulka rytmických slabik (existují různé podoby i obměny pravopisu i/y)
Za zápis moc děkuji Olze Kovaříkové, nevěděla jsem si s ním úplně rady. Prý lze swingovaný rytmus zapsat takto .
To je před prázdninovou pauzou vše. Přeji pěkný závěr školního roku a hodně dlouhé prázdniny pro nabrání nových sil.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/