V dnešním článku bych se s Vámi chtěla podělit o pár aktivit, které jsem v poslední době využila a také připojím výborný nápad paní Bezděkové k Novosvětské.
Rytmické hry - kdo pokazí, sedá si
Před časem mi poslala Olga Kovaříková pár odkazů zahraničních videí s rytmickými hrami. Trochu jsem si je upravila a tady je máte:-)
Tleskání po 1/4 hodnotách
Jako základ jsem vzala jen posílání 1/4 hodnot, ve všech třídách je problematické nezrychlovat, ale v jedné třídě jsme naopak tempo měnili záměrně a také to bylo fajn, kdo pokazí, tak ze hry vypadává.
Tleskání se slabikou na 1/4 hodnotu
Poté jsme rytmus spojili se slovem, každý říkal a tleskal jednu slabiku tak, aby doplnil větu: "Pošli rytmus po kruhu."
Tleskání 3 rytmů po 4 dobách
Nejprve jsme tleskali na rytmické slabiky, pak bez nich. (TÁ TÁ TÁ TÁ, TYTY TYTY TYTY TYTY, TYRY TY, TYRY TY, TYRY TY, TYRY TY)
Tleskání s pohybem - Dolů - tleskni
Po 1/4 pleskání a děti po kruhu sedají a tleskají "do brány" z videa snadno pochopíte:-)
Dělám na celém druhém stupni a děti to opravdu baví.
Metodické video - sestřih všech her:
Skupinová práce na jednu vyučovací hodinu:
Pro tuto skupinovku jsem se nechala inspirovat dílnou paní Dragounové na loňské Hudbě do škol.
Každá skupina dostala proužek s textem o hudebním skladateli. Ve středu kruhu byly čtvrtky A3, portréty osobností, komiksová bublina a QR kód s odkazem na hudební dílo a barevné papíry. Každá ze skupin mohla využít 1 mobilní telefon s přístupem na wifi. Jejich úkolem bylo zjistit k jaké osobnosti se text váže, spojit osobnost s portrétem, QR kódem a do bubliny přepsat zásadní informace z textu v 1. osobě + doplnit svými znalostmi. Toto zpracovat do podoby čtvrtkového plakátu formátu A3. Poté následovala práce s aplikací Toppy nebo Chatterpix kid, kdy děti vyfotily vybraný portrét a v aplikaci jej rozhýbaly a rozmluvily. Využily tak texty z bublin.
Videosestřih:
Podklady pro skupinovku k tisku najdete ZDE.
Largo od paní Žanety Bezděkové
Mockrát děkuji paní Bezděkové za zaslání videa i
metodického postupu k Dvořákovu Largu.
Mám radost, že se naše řady rozšiřují!!!
Metodický postup:
Tématem několika hodin byl život a tvorba Antonína
Dvořáka. Seznamovali jsme se postupně s některými skladbami,
spojovali je s životními etapami skladatele. Srovnávali jsme Slovanské
tance, části Novosvětské symfonie i Humoresku, popisovali skladby v užití
nástrojů, v náladě, v melodii, hledali jsme shody a rozdíly, určovali
odlišnosti a snažili se vše „muzikantsky“ pojmenovat.
Závěrečnou aktivitou byl aktivní poslech Larga
z Novosvětské symfonie. Protože už děti věděly více o životě Antonína
Dvořáka, představili jsme si situaci, že my sami máme spolužáka v New
Yorku. Má se dobře, ale stýská se mu. Jak mu asi je? Jak by každý cítil
v jeho situaci? Po kom by se stýskalo nám?
Při poslechu hudby jsme „tvořili fotografii třídy“.
Aktivita byla velmi klidná a byl zřejmý silný osobní prožitek každého dítěte.
Podařilo se zkoncentrovat úplně všechny děti třídy.
Nebylo domluveno pořadí, směr, pohyb, nic. Děti měly jen
vytvořit živou fotografii a vyjádřit prožitek z hudby. Fotografii posíláme do domnělého „New Yorku“, kde skladatel
pobýval.
To je protentokrát vše. Mockrát děkuji za chuť sdílet na tomto místě! A přeji Vám krásné Velikonoce!
Vyzkoušela jsem se šesťáky tvorbu fotografie a bylo to moc hezké :) potom měli ještě přání vytvořit bláznivou fotografii na čtvrtou větu z Novosvetské :) díky za nápad!
OdpovědětVymazatVy jste báječná a máte prima nápady, ty děcka jsou s Vámi úplně zlaté! Děkuji za inspiraci :-)
OdpovědětVymazat