CHCETE PODPOŘIT TENTO BLOG?

Sdílejte své náměty k výuce zasláním na email corkalenka@gmail.com. Pokud je Vám bližší finanční podpora, můžete tak učinit zasláním jakékoli částky na číslo účtu: 1027540618/5500.

Děkuji všem, kteří již tak učinili:-)

středa 30. prosince 2020

Velké sdílení aneb dozvuk únikovek

Připojíte se k velkému sdílení hudebních únikovek? Pokud ano, budu ráda a budu je "hromadit" v tomto článku.

Sama jsem vytvořila malou únikovku k výročí L. van Beethovena, třeba využijete. 

Ludwig van Beethoven - odkaz k úpravám

Klíč:
busta - Beethoven
šátek (plastron) - žil
kniha -  v klasicismu
zvonek - můžete si zahrát Ódu na radost na zvonečky
plátno - zajímavý film o závěru Beethovenova života
Exit = Beethoven žil v klasicismu.

Stejný nápad s Beethovenem měla i Kateřina Modrá, zaslala ještě v noci v reakci na článek, mockrát děkuji! (klikněte na obrázek :-) ).

Velikonoční únikovka paní Renaty Dorociakové


Další hry od Kateřiny Modré, děkuji, mnohokrát.
Populární hudba

K úpravám ZDE
Flippiti k úpravě ZDE

Da Vinciho hudební šifra



Únik z koncertu:

K úpravám ZDE
Google formulář pro úpravy ZDE
K tématu J. S. Bacha sdílel svoji únikovku, za kterou mnohokrát děkuji, pan T. Pohanka
 
Klíčová slova: hudba nás baví

J. S. Bacha sdílí i Martin Fukan




Své materiály sdílí i Jiří Jablunka, velké díky!


A na jednotlivé kvízy přímé linky:

ŽIVOT J. S. BACHA wordwall

DÍLO J. S. BACHA learningapps

Všechny sdílené pracovní listy a prezentace najdete ZDE


Úniková hra k impresionismu

Dva rébusy na hudební pojmy:

a druhou pohádkovou křížovku: https://learningapps.org/watch?v=praxmbhdn21

Dáda Novotná sdílí svůj únik z bradavického sálu


 
Svoji hru ke středověku sdílí i Ondra Kočí, děkuji:-)



Odkaz pro úpravy ZDE

 
Lenka Jandová doplnila krčmu ještě od jeden úkol, který můžete vyzkoušet kliknutím na obrázek, k úpravám najdete ZDE


Lenka sdílela i svoji únikovku ke Svatováclavskému chorálu, jen Flippiti si budete muset udělat své. Mockrát děkuji.

Odkaz k úpravám ZDE
Ondřej Kočí k renesanci a v plánu jsou prý celé dějiny:-o

Odkaz k úpravám ZDE
Baroko od Ondřeje Kočího




Úniková hra Fantom v opeře od Dáši Němečkové

K úpravám ZDE
Úniková hra od Kláry Doudové k hudbě ve filmu

Druhá únikovka od Kláry - díky za ně:-)
Nápověda: Nejdřív trochu protřepni polštářek, pak zalej květinu. Odpočiň si, můžeš si třeba pustit rádio a prohlédnout si toho krásného motýla na okně.  Zbývá utřít prach na komodě a složit deku... poslat mi fotku odemčeného zámku.... a můžeš si v klidu vychutnat svou odměnu :) (odkaz zadat do vyhledavače).



Český hudební klasicismus D. Lorencové
Princip mé hodiny je obdobný - získat 7 "klíčů", které "odemknou" odměnu pro nejrychlejší skupinu. Skupiny jsem dělala čtyřčlenné, protože jsem měla čtyřdílné multibalení sušenek pro vítěze. :-)
Vysvětlivky:
strana 1 - zadání (každá skupina dostala jedno)
strana 2 - řešení + odkazy na potřebnou hudbu (list pro učitele)
strany 3, 4 - obrázky k úkolu č. 5
strany 5, 6 - texty k úkolům 1, 4, 5, 6
strana 7 - větší schéma k úkolu č. 3; Promítla jsem ho, když jsem jim pomáhala s odhalením prvního písmenka.

Strany 3 a 4 jsem vytiskla a pověsila ve třídě. Původně jsem každý obrázek dala jinam, ale mátlo je to. Lepší je, myslím, nechat je u sebe. Pak snáz pochopí, že si musí obrázky pořádně prohlédnout a konfrontovat s textem.

Strany 5 a 6 jsem vytiskla (každou 3x) a pověsila ve třídě. - Vše jsem umisťovala tak, aby se děti nehromadily na jednom místě. Nejen kvůli covidu.

Byla jsem připravená dětem ukázky opakovaně pouštět, ale nakonec se v každé skupině našel někdo ochotný poskytnout svůj telefon a svá data (školní wifi je dost pomalá). Odkazy jsem před hodinou poslala všem na e-mail.

Největším "oříškem" byl, dle očekávání, úkol č. 3. Když jsem jim pomohla odhalit první písmenko, dál už to zvládly samy.

Klíč č. 7 jsem přidělovala, když mi příslušné dva takty slušně zahrály.

Nejrychlejší skupina přinesla všechny klíče 3 minuty před zvoněním! Pokusů o odemknutí bylo už předtím víc, ale ne všechny klíče seděly. Pomáhala jsem tím, že jsem prozradila, které klíče už mají správné. 

 
Na stejném principu poslala paní Lorencová i únikovku k pravěku a starověku. 
 
Připojuji ještě jedno sdílení pohádkové křížovky od Jiřího Jablunky.
 
Omlouvám se za nízkou frekvenci článků, stále dlužím ještě dílnu k Ravelovi, vím o tom, ale nemám ještě sestřihaný záznam z Mělníka, je to práce na mnoho hodin, které teď nemám:-(
Snažím se obsáhnout podobně český jazyk = běh na dlouhou trať.
 



 
 

 
 

 

5 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem velká fanynka únikových her, vyzkoušela jsem snad všechny druhy. Luštila jsem šifry v Leonardově pracovně, plánovala útěk z vězení nebo unikala před chladnokrevným zabijákem. Díky Vám jsem si však poprvé u únikové hry mohla procvičit hudební teorii a osahat různé hudební nástroje a za to Vám moc děkuji.

    OdpovědětVymazat
  4. Velice děkuji za skvělé materiály do hudební výchovy. Jsem nadšená, výborná práce. Jana

    OdpovědětVymazat
  5. Klasika je super, ale na rocknroll nic nemá. Hodně dlouho jsem hrál na klasickou kytaru různé etudy a postupy. Ale nedávno jsem četl článek o tom, jak vybrat wah-wah pedál a naprosto mi to učarovalo. Teď si doma sjíždím Hendrixe, Prince a celkově funky a objevil jsem úplně novou dimenzi. ;-)

    OdpovědětVymazat

Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/