Čas letí, proto bych Vás v úvodu toho článku ráda pozvala na 33. ročník LDHV, přihlásit se můžete ZDE.
Za náplň tohoto článku vděčím Olze Kovaříkové, která mě neúnavně zásobuje a patří jí za to velký dík:-). Některé věci jsem již vyzkoušela, některé čekají ve frontě, tak věřím, že i Vám přijdou vhod.
Jak na úvodní hodinu s Elasticat = barevnou gumou (nápad navazuje na článek, který najdete ZDE)
1) Vytvoříme si prostor, stoupneme si do kruhu a pustím reggae - rozdám Elasticat
2) rytmizuji různé pohyby s gumou, opakují. Pak jdeme po kruhu - každý vymyslí svůj pohyb a my po něm opakujeme.
3) rozdělím je do skupin (jak zrovna drží danou gumu - mám je na ty rozcvakávací spony na konci každé Elasticat), posadíme se na koberec a řeknu jim, že si pustíme skladbu od Leroye (už ho většinou znají ze Sleigh Ride song) Belle of the ball - mají pouze poslouchat a přemýšlet, co by do toho šlo s gumou provádět.
4) rozhodím skupiny dále od sebe, pustím znovu - zkoušejí realizovat své nápady a zesynchronizovat se
5) řeknu jim, až si vyberou tři nejlepší nápady a vypilují je při 3. poslechu
6) pak skupiny postupně předvedou, co vymysleli (na jedno přehrání)
7) zase se posadíme a řeknu jim, že se podíváme, jak je skladba poskládaná, jestli se tam třeba něco neopakuje, nebo tak. Mám za sebou tašku s BMW, které používám na formu.
-začnu sama - tohle je INTRO (položím růžovou), tohle je hlavní melodie (položím vedle oranžovou) - tohle je něco nového (zelenou) - už jsme to slyšeli? jaká barva? - zhruba od této chvíle se ptám a oni my navrhují barvy, které už zazněly, nebo něco nového. (forma je INTRO, A B A B - MEZIHRA - C C - MEZIHRA - A B A B -CODA)
8) když máme formu před sebou, ukážu, že potřebujeme vlastně 3 hlavní pohyby a pak nějaké průchozí na mezihry, intro a dohru. Navrhují, který jejich vymyšlený pohyb ze skupiny by se na co hodil
9) Pak si to samozřejmě zkusíme na ostro (mám takhle už dvě choreografie, dokonce jsme v jedné třídě dělili na 1 a 2, aby to fungovalo)
Madcon - Don´t Worry
Tuto písničku už jsem stihla vyzkoušet, používám k ní tento slide s barevností pro bobotubes, nácvik je pak otázkou 10 minut:
-učíme systém všichni všechno hrou na stehna rytmus bubnů, tleskáním tamburíny - rozděluji na dvě poloviny a střídáme
bubny (1. a 3. doba)
tamburíny (nic tá nic tyty)
-pak rozdám trubky - hrajeme všichni podle akordických karet
tamburíny (nic tá nic tyty)
-pak rozdám trubky - hrajeme všichni podle akordických karet
BMW (tá tá tyty tá) Ami, C, G, D
-konečně ZVONKOHRY (tá nic nic nic) dvojzvuky: a+c, g+c, g+d, a+d
-Zpíváme jen refrén, na rapovanou část nehrají (TEXT)
-navíc lze díky akordům zapojit ukulele
Coconut song
Tuhle písničku možná někteří z Vás zažili před pár lety na semináři v Letňanech s nápady Katky Tůmové, tady pár dalších od Olgy. Zkoušeli jsme a rytmiku jsme hráli na kokosové ořechy, mám jich igelitku ze zverimexu.
POSTUP:
-proběhne šok z písničky (pokud si ji třída nezvolila)
-projdeme si formu - rozdělím je na kluky a holky. V intru začínají holky (bez lalayala, až na co-co-co-co-coconut) a kluci se naučí přizvukovat (coconut), sloku všichni, refrén začínají kluci a holky přizvukují (co je v závorce)
-všichni se naučíme rytmus na kýble (stehna) - TÁJ TY TÁ TÁ a tlačítková chrastítka (NIC TYTY NIC TÁ)
(zase různě prostřídávám, zahrajeme si všichni na nástroje v písničce - v půlce zavelím výměna nástrojů a dohrajeme to)
-vysvětlíme si, co to znamená ta změna tóniny, kam to leze, ukážeme si hezky tóny a půl tóny, hashtagy/béčka
-vyhážu komplet chromatiku BMW, každý si vezme dvě trubky - ideálně jednu s křížkem a jednu bez, aby pořád někde hrál. Ukážu jim z tohoto záznamu nejprve části z různých tónin, aby se našli se svými trubkami, pak hrajeme
-pokud je třída šikovná - tak ztlumíme zvuk na videu a zkusíme hrát podle záznamu (to teda musí někdo odzpívat).
Žádné komentáře:
Okomentovat
Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/