Tento článek mi poslala ke sdílení Jarka Šiřická už v listopadu, bohužel se k němu dostávám až nyní, doufám, že Vám také dobře poslouží:-)
Veškeré materiály, které mi Jarka poslala najdete ke stažení ZDE.
1)
Rozdělení do skupin - dle víček od PET lahví nebo dle částí rozděleného obrázku viz níže.
2)
Práce na stanovištích - seznámení s osobností A. Háby viz kruhový
výcvik pod odkazem.
3)
Společná reflexe zjištěných informací.
4) Poslech
skladby a improvizovaný doprovod skladby na gumičkovníky, frkačky, chřestidla a
jiné netradiční nástroje (které nástroje jsou schopné prezentovat čtvrttón, ..).
5) Hovor o osobě A. Háby - jak si žáci představují osobnost A. Háby, co se jim zdá na jeho životě a díle zajímavé a jaké emoce v žácích jeho hudba vyvolává.
6)
Hudební testík - ppt + tabulka (žáci viditelnou fixou křížkují odpovědi, v
závěru dle pokynu učitele naráz lístek zvednou nad hlavu a dle konstelace
křížků lze ihned žákovskou práci ohodnotit).
Místo
testu mohou žáci vyplnit obrázek skladatele (lze též využít v úvodu hodiny při
rozdělení do skupin, ale nemusel by vyjít čas v hodině). Každý člen skupiny
dostane část fotky A. Háby a vybarvujeme kruhy. Pak skupina celý obrázek složí.
Skupina
si vybere jeden z obrázků a pokusí se ho zhudebnit. Své dílko nahrají na telefon nebo připraví pro vystoupení před třídou - nechávám na volbě žáků.
8)
Prezentace děl - skupina předloží tři přidělené obrázky a prezentuje svou
hudbu, ostatní skupiny se snaží určit zhudebněný obrázek a také název emoce,
která byla takto prezentována. (Hra skupin s využitím Orffova instrumentáře a
netradičních nástrojů - gumičkovník, nafouklý balonek, ....)
Pod odkazem výše jsou obrázky i s názvy (pro kontrolu, doporučuji si obrázky očíslovat a
legendu dát bokem). Do skupin názvy nedávám. Pro děti bylo zajímavé
zjištění, zda byl jimi název vylosované emoce správně určen.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/