Přeskočit na hlavní obsah

I will survive + hra na tašky aneb Za málo peněz

S novým rokem jsem se rozhodla trochu navázat na příspěvek Pati Zrnčíkové a nabídnout jednu zajímavou úpravu (flash mob) známé písně I will survive - v českém znění Já půjdu dál.
Tato úprava nabízí velmi rozmanitou práci se třídou - práce ve vícehlasu, hra na orffovy nástroje, pohybové ztvárnění i prostor pro rytmický doprovod hrou na tělo oblečené do nákupní tašky - spíš legrace, než-li ohromující zvuk.:-) Třída byla překvapená, v čem jsem do hodiny nakráčela:-) 
Vzhledem k náročnosti frázování anglického textu, volím české znění, ačkoli opravdu nejsem fanouškem H. Vondráčkové...
Inspirační zdroj:

Tato skupina vytvořila i instruktážní videa vícehlasu, která naleznete ZDE bez pohybu ZDE - můžete využít k nácviku puštěním z interaktivní tabule

Zápis vícehlasu: (možné využít i pro hru na melodické Orffovy nástroje, boomwhackery, které jsem využila ke hře sestupů na 4 tónech - vyznačeny barevně.) - na vyžádání ráda úpravu zašlu v PDF nebo v Sibeliu. Zpěvní linka není zapsáná - pro své potřeby jsem nepotřebovala, kdyby si někdo z Vás našel chvilku na přepsání a poslal, budu ráda. Podle zdatnosti třídy můžete využít mnoha způsoby. Originál je v a moll, já transponovala podle inspiračního zdroje do g moll, aby bylo možné nacvičovat s videem.
(Děkuji za zpřesnění notace paní Janě Kotlerové, třeba bude mít ještě někdo další zlepšovací návrh pro sopránovou linku:-) )


Český text písně:
Zkrátila jsem - celé jsme nezpívali. Odkaz na zhudebněný originál ZDE na Vondráčkovou ZDE
Rytmický doprovod:
Lze využít pouze klasického tleskání nebo luskání na druhou dobu, hry na kýble. Ale můžete se pokusit napodobit rytmus bicích na tašku - viz foto níže. Tašku koupíte v každém obchodu s potravinami za 30 korun, vystřihnete díru na hlavu a ruce, oblepíte páskou, aby se nepárala a je to:-).

To je pro tentokrát vše. Těším se na Vaše postřehy a komentáře. Mějte pěkný start do nového roku!


Komentáře

  1. Tyhle nápady jsou fakt fajn, ale samozřejmě hudební nástroje jsou v tomhle ohledu hudební nástroje. Ale jako levná alternativa do nějakého kroužku určitě fajn. :) Spíš si říkám, jak k tomu přistupují pak samotné děti, jestli jim to nepřijde trochu divné? A postoj rodičů? Reálně kdybych měl dávat školné v ZUŠ a tam děti hrály na tašky, tak bych asi trochu zpozorněl.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/

Populární příspěvky z tohoto blogu

B. Smetana - Vltava - aktivní poslech

Aktualizace: 21. 11. 2017 Díky Ivetě Koníčkové, která s dětmi natočila video z realizace Vltavy v 6.C a podělila se. Aktualizace: 4.9. 2017 Narazila jsem na krásnou Vltavu od Clarinet Factory. Aktualizace 10.6.2017 Protože jsem zjistila, že toto je nejvyužívanější článek, rozhodla jsem se jej rozšířit o další nápady, které jsem použila i na podzimním semináři Orffovy společnosti. 1) Losování a doprovod Vltavy na "nenástroje" Do středu třídy položím plastové talíře, bambusové tyče a igelitovou plachtu, pak nechám losovat kartičky, podle kterých utvoří tři skupiny a rozeberou si předměty ze země. Voraři - bambusové tyče, ti, co rýžují zlato - talíře a řeka - plachtu. Na tyče se hraje úderem o zem - představa odražení vorařů, na talířky nehty zespoda - jednou rukou držím a druhou přejíždím prsty, plachtu uchopí více lidí a vlní s ní v rytmu - volný pohyb. Nácvik nejprve "nasucho", potom do nahrávky viz partitura. První prodlouženou dobu hrají tyče, tři...

A. Vivaldi - Čtvero ročních dob aneb Zase jeden aktivní poslech.-)

Už začínám mít trochu špatný pocit, že zde v poslední době hodně vařím z populární hudby, a proto jsem se rozhodla podělit o poslech, se kterým jsem pracovala v sedmých třídách při seznámení s concertem grossem. Asi jako všichni, používám i já k tomuto Vivaldiho Čtvero ročních dob. Budu mít velkou radost, když se podělíte se svými nápady. Věřte, že já z tohoto sdílení mám také jen dobrý pocit:-) Motivace - Hra na tělo - bouřka To funguje pokaždé, když s dětmi dělám, mnoho z Vás jistě zná. Napodobujeme zvukově bouřku, děti hádají, co jim zvuk připomíná a vždy se trefí. Tření dlaní o sebe = zvedání větru před bouřkou Luskání = poprchávání Pleskání o stehna - déšť - zesilujeme Výskok/dupnutí/bouchnutí do lavice - hrom Práce s pracovním listem Začínáme Létem, abychom měli vazbu ke hře na tělo, používám grafický záznam a sestřih hudby pana prof. Herdena z My pozor dáme a nejen posloucháme. Vivaldi - Léto Videa s hudbou naleznete: 1. úryvek 2. úryvek 3. ú...

C. Saint Saëns - Karneval zvířat aneb Tipy pro aktivní poslech

Karneval zvířat je další z děl, kterému se žádný učitel nevyhne, navíc se hodí do tohoto období Masopustů. Můžete se jeho poslechem důkladně věnovat hudebním nástrojům, hudebně výrazovým prostředkům, pohybovým, instrumentálním i jiným na první pohled nehudebním aktivitám:-) Proto jsem se pokusila nasbírat co nejvíce aktivit, které by se Vám, stejně jako mně, mohly hodit:-) Pokud máte Vy nějakou oblíbenou aktivitu spjatou s tímto poslechem,  budu za ni velmi vděčná. Nejdříve nabídnu všehochuť k jednotlivým částem, pak pracovní listy k celku. Užitečná poznámka Blíží se víkendový seminář Orffovy společnosti  v Letňanech , který pravidelně navštěvuji a musím říci, že v praxi z něj vyžijete velmi dlouho! Je tam vždy skvělá atmosféra. Bývá rychle zaplněn, tak dlouho neváhejte:-) Již poněkolikáté mě zlobí formátování, doufám, že i přesto bude vše funkční. Šotka nemůžu odhlalit :-(  Úvod a Lví pochod a)Pro školkové a prvostupňové děti S menšími dětmi ch...