Tak s malým zpožděním, ale je to tady - slíbený příspěvek. Tentokrát s tipy na práci s lidovou písní napříč stupni při distanční výuce. Celé jste mohli zažít online na webináři ČOS 18.4., bylo to velmi pěkné odpoledne a seznámení s P. Vallejo bylo opravdu výjimečné.
Celou prezentaci se zvuky najdete ZDE, k úpravám ZDE - stačí vytvořit si na svém disku kopii.
Motivace
Využití karet Lušťovky, které fungují jako slovní rébusy na principu rozkladu slov. Velmi často využívám i při hodinách českého jazyka.
Princip vysvětluji na těchto dvou kartách.
Následně ukazuji obrázek k písni a hlasujeme v Mentimeter:
Řešení - kost ve tvaru L = kostel, na ní
moravský vrabec = Sedí vrabec na kostele
Poté skládáme písničku - ZDE
Po správném poskládání cvakáme s kolíčky před monitorem - vyzve nás k tomu hláška v aplikaci Learningapps.
Představuji vránu a vrabce – práce s kolíčky, přezpívám, každá ruka jedna postava - rozhovor. Toho se opravdu nebojte - výborně funguje čtvrtkový zobáček, který lze ke kolíčku přilepit.
Společný rytmus TÁ - TYTY, TÁ-NIC - střídání rukou podle rolí v písni. Ostinátní rytmus na vránu - TÁ - NIC, vrabec - TÁ TYTY
Rytmizace – co říká vrána s vrabcem? (improvizace) - vymýšlení různých rytmů.
Po té stylem "všichni všechno" se učíme hrát na virtuální nástroje, které najdete v prezentaci. Nejlépe reaguje xylofon online.
Hra s kartami před obrazovkou😊
Vezmi
- polož - vezmi - polož - vezmi - polož -zaťukej
Seber
- zaťukej - rozlož na ruce.
Závěr - vrána po něm karty hodí😊 - ve skupině s kamerami velmi efektní
V mezihrách je možné pracovat s breakout rooms - 3 skupiny, každá se domluví na společném pohybu v rytmu mezihry s využitím karet.
Přeji Vám pěkné jarní dny, držte se ve zdraví.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/